امروزه با روی کار آمدن شبکه های اجتماعی و آشنا شدن مردم با کشورهای مختلف سراسر دنیا گرایش وسفر بیش از هر زمانی در مردم ایجاد شده است یکی از این دلایل به تصویر کشیدن زیبایی های هر کشور است که می تواند به بهترین حالت ممکن مسافران و توریست های زیادی را به سمت خود جذب کند، با توجه به این تغییرات شرکت های آژانس هواپیمایی نیز بیش از هر زمان دیگری مورد توجه مردم قرار گرفته است؛ به گونه ای که افراد بیشتری به سمت ثبت شرکت آژانس هواپیمایی روی آورده اند و یکی از دلایل مهم اخذ نمایندگی آژانس مسافرتی یا دفتر آژانس هواپیمایی درآمد مناسب و به صرفه این شرکت ها است که از طریق ارائه تورهای گردشگری، حمل و نقل کالا و دیگر روش ها در این شرکت ها کسب درآمد می شود.
🟠اگر میخواهید ثبت شرکت آژانس هواپیمایی شما در کوتاهترین زمان ممکن و با حداقل هزینه انجام شود و یا این که می خواهید بدانید چگونه آژانس مسافرتی بزنیم؟ این کار را به شرکت ثبت دانا بسپارید که بهترین مزایا و خدمات را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد:
✅شرکت ثبت دانا پایین ترین قیمت در ارائه ی تمام خدمات و مشاوره جامع رایگان 24ساعته دارد.
✅برای ثبت شرکت نیاز به حضور شما در شرکت ثبت دانا نیست و قرارداد برایتان ارسال می شود و شما می توانید به صورت غیرحضوری و معتبر شرکت خود را ثبت کنید.
✅صفر تا صد آژانس مسافرتی و مراحل ثبت شرکت توسط ثبت دانا انجام می شود و مبلغی که در ابتدا اعلام می کنیم مبلغ نهایی کار است و وسط کار مبلغی اضافه نمی شود.
✅از لحظه ی ثبت شرکت تا انتهای کار تیم حرفه ای ثبت دانا در کنار شما خواهند بود.
✅بعد از اتمام کار تا 1 سال مشاوره و پشتیبانی رایگان برای شما انجام می شود.
✅تمام اقداماتی که بعد از ثبت شرکت لازم است توسط نیروهای ثبت دانا صورت می گیرید.
✅در مشاوره تخصصی و رایگانی که داریم با توجه به شرایط شما بهترین نوع ثبت شرکت که از نظر قیمت برایتان مقرون به صرفه باشد، به شما معرفی می شود.
برای ثبت شرکت و همچنین ثبت تغییرات شرکت به صورت غیرحضوری همین حالا با شماره های زیر تماس بگیرید.
✔️شماره تماس برای ثبت شرکت📞
خط ویژه
☎️ 02188768006
☎️ 09126268459
☎️ 02188759248
☎️ 02188759249
برای مراجعه به صورت حضوری به دفتر شرکت ثبت دانا در آدرس زیر منتظر شمــا هستیم…
✔️آدرس دفتر شرکت ثبت دانا
📍تهران- خ سهروردی شمالی- خ شهید دکتر قندی غربی (پالیزی غربی)- ساختمان اداری 125- پلاک 69 -طبقه 6 – واحد 22
چرا ثبت شرکت هواپیمایی انجام دهیم؟
ثبت شرکت و آژانس هواپیمایی نیز مانند دیگر شرکت ها دارای مراحل ، شرایط و اقدامات به خصوصی است و در مرحله ای از فرایند ثبت آژانس هواپیمایی لازم است مجوز هایی نیز دریافت شود تا بتوانید به صورت قانونی فعالیت خود را در این شرکت آغاز کنید و در نهایت سود و درآمد مورد انتظار را کسب کنید.
در نظر داشته باشید که ثبت قانونی و مطابق با مراحل مشخص شده از طریق مراکز مربوطه در نهایت مزیت های زیادی از جمله جلب اعتماد مشتریان را به همراه دارد. با توجه به اهمیت ثبت آژانس هواپیمایی در ادامه این مطلب با صفر تا صد ثبت شرکت و همچنین ثبت تغییرات شرکت نحوه دریافت مجوزهای لازم آشنا می شویم.
ثبت شرکت آژانس هواپیمایی
مسافرت و مهاجرت از گذشته تا کنون بخشی از زندگی هر شخصی محسوب می شود که افراد مختلف با توجه به شرایط زندگی خود مسافرت هوایی یا زمینی را انتخاب می کنند و در نهایت از هر طریقی هدف آن ها آشنایی با شهر و کشورهای مختلف و تفریح است.
شرکت های آژانس هواپیمایی نیز با هدف فعالیت در زمینه گردشگری یا فروش بلیط جهت سفرهای زیارتی و سیاحتی به مشتریان زیادی خدمات ارائه می کنند و با توجه به اینکه مخاطبین و مشتریان این آژانس و شرکت ها اغلب افراد عادی جامعه هستند بنابراین می توان گفت در صورت رعایت تمامی اصول در مراحل ثبت این شرکت ها در نهایت می توان اعتماد مشتریان زیادی را به خود جلب کرد که علاوه بر خوشنامی و برندسازی درآمد و سود بالایی برای صاحبان شرکت به همراه دارد.
بنابراین عملیات ثبت شرکت از جمله مهمترین اقدامات و فعالیت ها برای افرادی است که قصد دارند در این حوزه فعالیت کنند، در ادامه با مزایای ثبت شرکت آشنا می شویم که تا چه اندازه در سودآوری آژانس هواپیمایی موثر است و می تواند سود بالایی را برای شما به همراه داشته باشد. همچنین پس از ثبت شرکت برای موفقیت و محبوبیت بیشتر می توانید ثبت علامت تجاری و ثبت برند نیز انجام دهید که خدماتی از جمله جستجو علائم تجاری و استعلام ثبت برند نیز از جمله خدمات مجموعه ثبت دانا می باشد. اما سوال مهم این است که شرایط تاسیس آژانس هواپیمایی چیست؟ چگونه آژانس هواپیمایی بزنیم تا بتوانیم به صورت قانونی به کسب درآمد بپردازیم؟
شرایط دریافت مجوز آژانس مسافرتی
به صورت کلی آژانس مسافرتی به سه دسته یا بند تقسیم می شود که (بند الف)، (بند ب) و (بند پ) سه تقسیم بندی مشخصی هستند که بر اساس نهاد و سازمان های مربوط به دریافت مجوز تقسیم بندی انجام می شود و شرح وظایف و شرایط دریافت مجوز آن نیز به شرح زیر است:
- آژانسهای بند (الف) از سازمان هواپیمایی کشوری مجوز فعالیت خود را کسب نموده.
- آژانسبند (ب) از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مجوز فعالیت خود را کسب نموده.
- آژانسبند (پ) نیز از سازمان اوقاف و حج و زیارت، مجوز فعالیت خود را اخذ می کند.
همچنین آژانس های مسافرتی در صورت درخواست می توانند هر سه مجوز فوق را نیز برای فعالیت و ارائه خدمات مربوطه دریافت کنند و تنها لازم است برای هریک از مجوزها، مجوز آژانس مسافرتی مجازی، شرایط و مدارک لازم را فراهم کنند که در ادامه تمامی مدارک و شرایط برای دریافت هر یک از بندها به صورت مجزا بررسی می شود.
شرایط تاسیس دفتر خدمات مسافرت هوایی (بند الف)
شرایط لازم برای تاسیس دفتر خدمات مسافرت هواپیمایی و دریافت مجوز آژانس هواپیمایی بند الف و همچنین قیمت مجوز بند الف آژانس هواپیمایی به شرح زیر است:
- داشتن تابعیت ایران
- احراز هویت شخص حقیقی
- متدین بودن به دین اسلام یا سایر ادیان رسمی و پذیرفته شده در ایران
- گواهی عدم اعتیاد به مواد مخدر
- گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
- کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا معافیت از آن، برای متقاضیان آقا
- متقاضی حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی داشته باشد.
- نداشتن اشتغال دیگری که مانع از فعالیت ذکر شده باشد.
- متقاضی حداقل 30 سال سن داشته باشد.
- متقاضی حداقل 3 سال سابقه کار مرتبط با فعالیت مسافرت هوایی و صلاحیت شغلی داشته باشد.
- ارائه نام، نشان دفتر و آدرس وب سایت رسمی
- امکان صدورمجوز تاسیس و فعالیت دفتر یا آژانس هواپیمایی برای اتباع غیر ایرانی تنها در قالب اشخاص حقوقی، میسر است.
شرایط تاسیس آژانس مسافرتی خدمات سیاحتی و جهانگردی در فضای حقیقی و مجازی (بند ب)
شرایط لازم برای تاسیس دفتر خدمات سیاحتی و جهانگردی، در فضای حقیقی و مجازی و دریافت مجوز بند ب به شرح زیر است:
- احراز هویت متقاضی
- دارای تابعیت ایرانی باشد و یا دارای مجوزاشتغال اتباع خارجی باشد.
- به دین اسلام یا سایر ادیان رسمی و پذیرفته شده درکشور متدین باشد.
- انجام خدمت نظام وظیفه و ارائه کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای آقایان
- متقاضی حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی داشته باشد.
- برای دفتر کار با مساحت حداقل 40 متر با کاربری تجاری، اداری و گردشگری سند مالکیت یا اجاره نامه ارائه شود.
- متقاضی حداقل دارای 25 سال سن باشد.
- متقاضی حداقل 3 سال سابقه کار مرتبط با فعالیت مرتبط و صلاحیت شغلی داشته باشد.
- متقاضی هیچ گونه سوء پیشینه و پرونده کیفرینداشته باشد.
- عدم اعتیاد متقاضی به هرگونه مواد مخدر
- در اساسنامه شرکت فعالیت خدمات سیاحتی و جهانگردی، در فضای حقیقی و مجازی درج شود.
- نام و نشان دفتر به صورت دقیق و واضح مشخص باشد.
- فرم اطلاعات مدیرعامل شخص حقوقی و مدیرفنی به صورت دقیق تکمیل شود.
- تضمین بانکی به مبلغ 500 میلیون ریال به عنوان تضمین حسن انجام کار سپرده شود.
شرایط تاسیس شرکت هواپیمایی خدمات زیارتی (بند پ)
شرایط تاسیس آژانس هواپیمایی مرکز فعالیت خدمات زیارتی و دریافت مجوز بند پ (شرایط گرفتن مجوز دفتر زیارتی) به شرح زیر است:
- تمامی فعالیت ها در زمینه ثبت نام و انجام مسافرت های زیارتی در داخل و خارج از کشور، تمامی خدمات زیارتی یا در نظر گرفتن قوانین و مقررات سازمان حج و زیارت در موضوع فعالیت و اساسنامه شرکت درج شود.
- مدیرعامل شرکت، عضو هیات مدیره، مدیر فنی یا مدیر دفتر در هیچ شرکت یا دفتر زیارتی دیگری سمت مدیر نداشته باشد و یا در ارگان و سازمان دیگری فعالیت رسمی نداشته و استخدام نباشد.
- به دین اسلام یا سایر ادیان رسمی و پذیرفته شده کشور متدین باشد.
- متقاضی حداقل دارای 25 سال سن باشد.
- متقاضی حداقل دارای 3 سال سابقه کار مرتبط با فعالیت زیارتی و صلاحیت شغلی باشد.
- برابر با آیین نامه نظارت برتاسیس و فعالیت دفاتر خدمات زیارتی مدیر فنی زیارتی معرفی شود.
- معرفی محل فعالیت دفتر زیارتی، با مساحت حداقل 40 متر مربع که دارای کاربری تجاری یا اداری باشد.
- از نام و نشان های غیر متعارف با فعالیت دفاتر خدمات زیارتی، استفاده نشود.
- در عنوان شرکت یا دفتر درج خدمات زیارتی درج شود.
- متقاضی گواهی قبولی زبان عربی یا یکی از زبان های بین المللی، از مراکز آموزشی معتبر و یا مراکز آموزشی مورد تایید سازمان حج و زیارت را داشته باشد.
- از پلیس اطلاعات و امنیت عمومی و پلیس نظارت بر اماکن عمومی تاییدیه دریافت شود.
- ازسازمان امور مالیاتی کشور گواهی عدم بدهی قطعی مالیاتی دریافت شده باشد.
- متقاضی گواهی عدم اعتیاد به هرگونه مواد مخدر داشته باشد.
- متقاضی گواهی عدم سوء پیشینه کیفری داشته باشد.
- از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان حج و زیارت تاییدیه حراست دریافت شود.
مدارک لازم برای دریافت مجوز آژانس مسافرتی
پیش از این شرایط تاسیس مجوزهای بند الف، ب و پ آژانس های هواپیمایی و مسافرتی را بررسی کردیم که پس از اثبات شرایط ذکر شده و ارائه گواهی های مربوطه نوبت به آماده سازی و ارائه مدارک می رسد که در ادامه مدارک لازم برای دریافت مجوز آژانس مسافرتی در سه بند الف، ب و پ بررسی می شود.
مدارک لازم جهت دریافت مجوز راه اندازی و ثبت دفتر خدمات مسافرت هوایی (بند الف)
مدارک لازم جهت دریافت مجوز تاسیس دفتر خدمات مسافرت هوایی (بند الف)، به شرح زیر است که لازم است تمامی مدارک به صورت دقیق آماده و ارائه شود و در صورتی ناقص بودن مدارک پرونده شما به حالت تعلیق درمی آید و تا زمانی که مدارک کامل شود معلق است.
- ارائه تصویر کارت ملی و تمام صفحات شناسنامه مدیر عامل همراه با مدارک هویتی و شناسایی
- ارائه تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای متقاضیان آقا
- ارائه تصویر آخرین مدرک تحصیلی متقاضی
- ارائه تصویرگواهی عدم سوء پیشینه کیفری متقاضی
- ارائه تصویر گواهی عدم اعتیاد به هرگونه مواد مخدر
- ارائه گواهی تعیین صلاحیت عمومی و شخصی
مدارک لازم جهت دریافت مجوز راه اندازی و ثبت دفاتر خدمات سیاحتی و جهانگردی در فضای حقیقی و مجازی (بند ب)
مدارک لازم جهت دریافت مجوز دفاتر خدمات سیاحتی و جهانگردی، در فضای حقیقی و مجازی (بند ب)، به شرح زیر است که برای دریافت این مجوز نیز حتما لازم است تمامی مدارک به صورت دقیق آماده و ارائه شود و در صورتی ناقص بودن مدارک پرونده شما به حالت تعلیق درمی آید و تا زمانی که مدارک کامل شود معلق است.
نحوه اخذ مجوز آژانس مسافرتی بند ب:
- ارائه کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا معافیت از خدمت برای متقاضیان آقا
- ارائه مدرک تحصیلی کارشناسیشخص حقیقی و مدیرفنی شرکت
- ارائه تصویر سند مالکیت یااجاره نامه مکان در نظر گرفته شده برای شرکت
- تکمیل و ارائه فرمعدم اشتغال، برای شخص حقیقی و مدیرفنی شرکت
- ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری، برای شخص حقیقی و مدیرفنی
- ارائه گواهی عدم اعتیاد، برای شخص حقیقی و مدیرفنی شرکت
- ارائه تصویر اساسنامه وآگهی تاسیس و آخرین تغییرات شرکت در صورت وجود، برای اشخاص حقوقی
- ارائه فرم تکمیل شده اطلاعات هویتی و شناسایی مدیرعامل شخص حقوقی و مدیرفنی
- ارائه ضمانت بانکی معتبر
مدارک لازم جهت دریافت مجوز راه اندازی آژانس مسافرتی و ثبت فعالیت خدمات زیارتی (بند پ)
مدارک لازم جهت دریافت مجوز فعالیت خدمات زیارتی (بند پ)، به شرح زیر است که برای دریافت این مجوز نیز حتما لازم است تمامی مدارک به صورت دقیق آماده و ارائه شود و در صورت ناقص بودن مدارک پرونده شما به حالت تعلیق درمی آید و تا زمانی که مدارک کامل شود معلق است.
- ارائه تصویر کارت نظام وظیفه یا معافیت از خدمت برای متقاضیان آقا
- ارائه تصویر مدرک تحصیلی متقاضی
- ارائه تصویر مدارک ایثارگری یا وابسته در صورت وجود
- ارائه سند مالکیت یا اجاره نامه مکان مورد نظر برای ثبت شرکت
- ارائه تصویر آگهیتاسیس، اساسنامه شرکت و تغییرات آن در صورتی که هرگونه ثبت تغییرات شرکت انجام شده باشد.
- تعهدنامه عدم اشتغال در ارگان و سازمان های دولتی
- ارائه آگهی روزنامه رسمی تایید کننده منطبق بودن محل فعالیت با نشانی مکان دفتر، برای اشخاص حقوقی
- ارائه نمونه سربرگ نامه های دفتر همراه با ذکر مشخصاتی از جمله نام، نشانی ، شماره تلفن و نمابر و عنوان فعالیت زیارتی
- ارائه سوابق زیارتی متقاضی، بر اساس سوابق ثبتی تایید شده در سامانه جامع کارگزاران زیارتی
- ارائه آدرس دقیق شرکت همراه با کدپستی، شماره تلفن، پست الکترونیکی و دورنگار، جهت انجام مکاتبات مربوطه
- ارائه گواهی قبولی زبان عربی یا یکی از زبانهای بینالمللی و رسمی از مراکز آموزشی زبان معتبر
- ارائه سفته یا ضمانت نامه بانکی مطابق با آیین نامه نظارت برتاسیس و فعالیت دفاتر خدمات زیارتی
- ارائه تضمین حسن انجام کار برای مدیرعامل و اعضای اصلی شرکت
- آدرس محل سکونت همراه با جزئئیات به صورت دقیق برای مدیر عامل و دیگر متقاضیان شرکت
- ارائه تاییدیه اماکن از پلیس اطلاعات و امنیت عمومی و پلیس نظارت بر اماکن عمومی
- دریافت و ارائه گواهی عدم بدهی قطعی، از سازمان امور مالیاتی کشور
- ارائه گواهی عدم اعتیاد به هرگونه مواد مخدر
- ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری مسئول شبکه
مزیت های ثبت قانونی آژانس هواپیمایی؟
پس از فراهم کردن تمامی شرایط و دریافت مجوزهای لازم جهت ثبت شرکت آژانس هواپیمایی و همچنین فراهم کردن تمامی مدارک در این مرحله می توانید شرکت خود را به صورت قانونی ثبت کنید که ثبت شرکت در هر زمینه ای از جمله ثبت شرکت کشتیرانی، ثبت شرکت حمل و نقل و… مزایای بسیار زیادی برای شما به همراه دارد که در ادامه برخی از مهمترین مزایای ثبت شرکت هواپیمایی را بررسی می کنیم.
- فراهم کردن وجه مناسب از خدمات و فعالیت های ارائه شده در مجموعه، از طرفی با توجه به اینکه در رابطه با خدمات مربوط به آژانس هواپیمایی خطرات و دغدغه هایی افراد را تهدید می کند از این رو وجه مناسب و جلب اعتماد مشتریان می تواند دید بهتری از شما برای مشتریان ایجاد کند که در نهایت میزان سوددهی را افزایش داده و می توانید خدمات شرکت را به مشتریان بیشتری ارائه دهید و این به معنای سودآوری بیشتر است.
- از دیگر مزایای ثبت شرکت و آژانس هواپیمایی می توان به قانونی بودن تمام فعالیت ها و امکان شرکت در مناقصه و مزایده ها اشاره کرد که با برنده شدن در مناقصه ها قطعا به درآمد و سود بالایی می رسید.
- امکان استفاده از امتیازات دولتی، وام های بانک های دولتی و خصوصی و… از دیگر مزایای ثبت این شرکت ها است.
- پس از ثبت شرکت به صورت قانونی در نتیجه ارزش دارایی های شرکت بیشتر می شود و حتی در صورتی که هیچ فعالیتی در شرکت انجام نشود در نهایت می توانید شرکت خود را با سود خوبی به دیگران واگذار کنید.
- امکان اخذ نمایندگی آژانس مسافرتی و شعب شرکت در شهر و استان های مختلف به صورت کاملا قانوین فراهم می شود.
مدت زمان ثبت شرکت هواپیمایی چقدر است؟
یکی از سوال های مهم در رابطه با مدت زمان لازم برای ثبت شرکت هواپیمایی است که چه مقدار زمان طول می کشد تا شرکت آژانس هواپیمایی به صورت رسمی ثبت و آغاز به فعالیت کند؟ ابتدا لازم به ذکر است با توجه به پیچیده بودن مراحل ثبت شرکت هواپیمایی و همچنین دریافت مجوزهای مربوطه بهتر است مراحل آن را به کارشناسان ثبت دانا واگذار کنید، زیرا این مجموعه دارای کارشناسان ماهر و باتجربه ای است که می توانند مراحل ثبت شرکت شما را با حداقل زمان ممکن انجام دهند.
همچنین در صورتی که قصد ثبت شرکت در تهران یا به صورت کلی ثبت شرکت در ایران دارید می توانید از خدمات ثبت شرکت در تهران و بخصوص ثبت شرکت در محل استفاده کنید که صفر تا صد ثبت شرکت از جمله انتخاب نام شرکت، استعلام برند و ثبت علامت تجاری در صورت نیاز تماما توسط کارشناسان مجموعه انجام می شود.
اما در صورتی که متقاضی خود قصد دارد ثبت شرکت هواپیمایی را انجام دهد به صورت میانگین بازه 21 تا 40 روز کاری برای ثبت شرکت و انجام مراحل آن نیاز است که این زمان متغیر است و در صورتی که در مدارک و مراحل ثبت شرکت نقصی وجود داشته باشد و پرونده شما برگشت داده شود افزایش این زمان دور از انتظار نیست.
بنابراین به صورت معمول مراحل انتخاب نام شرکت، ارسال مدارک، مراحل تکمیل اطلاعات و درج در سامانه رسمی شرکت تا انتشار آگهی در روزنامه رسمی و کثیرالانتشار یک ماه طول می کشد که با راهنمایی و مشاوره کارشناسان می توانید تمامی مراحل را به درستی پشت سر بگذارید.
پلمپ دفاتر تجاری به موجب قوانین مربوط به ثبت شرکتها و موسسات از جمله کارهای ضروری در ابتدای فرآیند ثبت شرکت اجباری است که حتما لازم است برای حفظ امنیت اسناد و اطلاعات مهم شرکتهابه صورت دقیق انجام شود بنابراین بهتر است در رابطه با چگونگی آن از از کارشناسان ثبت دانا مشاوره و راهنمایی و بگیرید.
نحوه دریافت مجوز آژانس مسافرتی
ثبت شرکت و تاسیس دفتر هواپیمایی در قالب شرکت های مسئولیت محدود و سهامی خاص امکان پذیر است که در مقالات ثبت شرکت سهامی خاص و ثبت شرکت مسئولیت محدود شرایط و مراحل ثبت این شرکت ها به صورت کامل توضیح دادهه شده است اما آنچه اهمیت بالایی دارد برای اینکه بتوانید شرکت خود را در قالب سهامی خاص یا مسئولیت محدود ثبت کنید و فعالیت هایی از جمله رزرو و فروش بلیط هواپیما یا خدماتی از این قبیل را به مشتریان ارائه دهید، ابتدا باید مجوزهای مربوطه را دریافت کنید که مراحل دریافت مجوز به شرح زیر است:
- در مورد اول جهت قانونی شدن فعالیت ابتدا باید برای ارائه امکانات و خدمات خود یک محیط مشخصی را در نظر بگیرید که استانداردهای محیطی لازم را داشته باشد. به عنوان مثال دارای متراژ مشخص باشد، دارای کاربری تجاری و اداری باشد، ارائه خدمات در شان مشتریان در محل انتخاب شده امکان پذیر باشد.
- مورد دوم که برای کسب مجوزهای لازم جهت ثبت شرکت هواپیمایی به آن نیاز دارید معرفی یک مدیر فنی با صلاحیت و دارای تجربه در این زمینه است که به تمامی قوانین مربوطه مسلط باشد.
بنابراین با رعایت شرایط ذکر شده و ارائه متن کامل و جامع از اساسنامه شرکت و ارسال آن برای سازمان هواپیمایی کشور و پس از آن ارائه تمامی مدارک و اسناد شرکت به صورت واضح و شفاف در نهایت می توانید مجوزهای لازم را جهت ثبت شرکت هواپیمایی دریافت کنید که مراحل ثبت آژانس هواپیمایی نیز طی مجموعه اقدامات زیر انجام می شود.
مدیر فنی آژانس باید چه شرایطی داشته باشد؟
- دارا بودن گواهینامه رسمی و معتبر از آموزشگاه های حرفهای خدمات مسافرتی و گردشگری، اولین و مهم ترین شرط برای پست مدیر فنی آژانس است. این گواهینامه، نشان دهنده گذراندن دوره های آموزشی تخصصی و کسب دانش و مهارت های لازم در این حوزه می باشد.
- آشنایی کافی با یکی از زبان های خارجی، از دیگر الزامات برای مدیر فنی آژانس محسوب می شود. با توجه به ماهیت بین المللی صنعت گردشگری، تسلط به زبان خارجی، به برقراری ارتباط موثر با مشتریان خارجی، عقد قرارداد با طرف های خارجی و ارائه خدمات مطلوب به گردشگران بین المللی کمک می کند.
- عدم امکان فعالیت همزمان در بیش از یک آژانس، از جمله قواعد و مقررات مربوط به مدیران فنی است. این امر، به منظور تمرکز و تعهد کامل مدیر فنی به وظایف و مسئولیت های خود در یک آژانس خاص وضع شده است.
- در شرایطی خاص، مدیر عامل آژانس که واجد شرایط احراز صلاحیت مدیر فنی نیز باشد، می تواند به عنوان مدیر فنی نیز معرفی و مشغول به کار شود. این امر، در صورت عدم وجود فرد واجد شرایط دیگر برای تصدی این پست، امکان پذیر خواهد بود.
مراحل ثبت آژانس هواپیمایی
قبل از هرچیزی در نظر داشته باشید مطابق با قالبی که برای ثبت شرکت خود انتخاب کرده اید لازم است نسبت به تکمیل اساسنامه شرکت، پرداخت سرمایه اولیه، تعداد شرکا و… اقدام کنید که متناسب با نوع قالب تجاری و دیگر موارد که در مقاله های مختلف از جمله ثبت شرکت در ایران، ثبت شرکت در تهران و… به شرح این نکات پرداختیم، مجموعه اقدامات و مراحل در هر قالب و هر فعالیت به صورت جزئی تفاوت دارد(تکمیل اساسنامه، تعداد شرکا و سهامداران، میزان سرمایه، انتخاب نام شرکت و…). اما مراحل کلی ثبت شرکت که به صورت آنلاین انجام می شود به شرح زیر است.
🟦گام اول: جهت راه اندازی آژانس مسافرتی و دریافت مجوز آژانس مسافرتی و مجوز دفتر هواپیمایی، با استفاده از درگاه ملی مجوزهای کسب و کار، به آدرس اینترنتی g4b.irمراجعه می کنیم و سپس بخش خدمات را انتخاب می کنید.
🟦گام دوم: در گام بعد می بایست، از بخش خدمات شاخه گردشگری را انتخاب کنید.
🟦گام سوم: در این مرحله که گام سوم است در شاخه گردشگری، زیر شاخه آژانس مسافرتی را انتخاب می کنید.
🟦گام چهارم: در مرحله بعد زیر شاخه های آژانس مسافرتی، مشاهده می شود که لازم است، در صفحه رویت شده، کسب و کار مورد نظر خود را انتخاب کنید.
🟦گام پنجم: در این مرحله نوبت به اخذ مجوز آژانس بند الف، ب یا پ متناسب با درخواست متقاضی می رسد که بدین منظور بر روی صدور مجوز، کلیک می کنید.
🟦گام ششم: در گام بعد لازم است مشخص کنید به عنوان شخص حقیقی یا حقوقی، قصد دریافت مجوز را دارید.
🟦گام هفتم: در این مرحله وارد پنجره ملی خدمات دولت هوشمند می شوید که لازم است، احراز هویت انجام دهید.
🟦گام هشتم: در مرحله بعد مجددا بر روی صدور مجوز، کلیک کنید و سپس در انتهای صفحه درخواست صدور مجوز را انتخاب کنید.
🟦گام نهم: پس از انتخاب گزینه درخواست صدور مجوز، صفحه ای شامل نام کاربری و گذرواژه برای شما، نمایش داده می شود.
🟦گام دهم: با توجه به آنچه در بخش های قبل نیز ذکر شد، مجوز آژانس مسافرتی در سه نوع الف، ب و پ از سازمان هواپیمایی کشورقابل دریافت است که شرایط و مدارک هریک به صورت کامل توضیح داده شد؛ بنابراین در این مرحله، وارد سامانه سازمان هواپیمایی کشور می شوید که نام کاربری و رمز عبور دریافت شده در مرحله قبل را وارد می کنید.
🟦گام یازدهم: سپس وارد کارتابل شخصی خود می شوید که در این صفحه، درخواست های ارسال شده به سازمان هواپیمایی کشور، نمایش داده می شود و در کارتابل خود می توانید، فرایند و آخرین تغییرات دریافت مجوز آژانس مسافرتی را مشاهده کنید.
در نهایت مراحل ثبت آژانس هواپیمایی کشور با موفقیت انجام می شود که می توانید فعالیت های شرکت را به صورت قانونی انجام دهید؛ البته برای ثبت شرکت هواپیمایی حتما باید به مراحل و الزامات تعیین شده در قالب تجاری انتخاب شده نیز دقت کنید، زیرا در نهایت پس از انتشار آگهی ثبت شرکت در روزنامه رسمی و کثیرالانتشار است که فعالیت شرکت به صورت رسمی آغاز می شود.
همانطور که در ابتدا ذکر شد هرگونه تغییراتی که در شرکت انجام می شود حتما باید ثبت شود از جمله این تغییرات تغییر آدرس شرکت است که ثبت آن در اداره ثبت الزامی است.
قیمت ثبت شرکت آژانس هواپیمایی
در صورتی که تمامی مراحل ثبت شرکت به صورت کامل و به درستی انجام شود در نهایت لازم است هزینه های لازم برای ثبت شرکت پرداخت شود که هزینه تاسیس آژانس هواپیمایی متناسب با قالب تجاری و موضوع فعالیت شرکت متغیر است.
بنابراین برای اطلاع از قیمت هزینه راه اندازی شرکت هواپیمایی و تاسیس شرکت هواپیمایی و مجوز آژانس گردشگری به صورت دقیق با کارشناسان ثبت دانا تماس بگیرید تا از هزینه تاسیس آژانس هواپیمایی و قیمت ثبت شرکت های مختلف در تهران و شهرستان به صورت دقیق همراه با جزئیات و تعرفه های مشخص شده مطلع شوید.
کلام آخر
با توجه به استقبال مردم از شرکت های مسافربری و آژانس هواپیمایی از این رو درخواست و تقاضا برای ثبت این شرکت ها افزایش یافته است از این رو در این مقاله تلاش شد تا ثبت شرکت آژانس هواپیمایی به صورت کامل همراه با شرایط، مدارک و مراحل آن بررسی شود که در صورتی که متقاضی قصد ثبت شرکت دارد، تمامی مراحل را به صورت اصولی و بر طبق استانداردها طی کند تا در نهایت برای فعالیت های شرکت مشکلی ایجاد نشود.
در صورت هرگونه سوال در زمینه ثبت شرکت خدماتی، ثبت شرکت گردشگری یا ثبت شرکت شهر و استان های مختلف از جمله ثبت شرکت در تبریز و…. می توانید از کارشناسان مجموعه ثبت دانا راهنمایی بگیرید و یا تمامی مراحل ثبت شرکت خود را به این مجموعه واگذار کنید.
سوالات متداول
چند مجوز آژانس هواپیمایی برای ثبت آژانس لازم است؟
- برای ثبت شرکت و آژانس هواپیمایی حتما لازم است مجوزهای مربوطه را از مراجع و سازمان های معرفی شده دریافت کنید که هر مجوز متناسب با نوع فعالیت شما متفاوت است و بر طبق محتوای مقاله مجوزها در سه دسته بند الف، بند ب و بند پ ارائه شده و قابل دریافت است.
آیا بدون داشتن مجوز می توان شرکت ثبت هواپیمایی انجام دهیم؟
- خیر، ثبت این نوع شرکت جزو آن دسته از شرکت هایی است که برای راه اندازی و فعالیت های آن به دریافت مجوز نیاز است و بدون این مراحل فعالیت های شرکت غیرقانونی تلقی می شود.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید!