پلمپ دفاتر

پلمپ دفاتر یکی از موارد ضروری و الزامات برای شرکت ها و تاجرانی است که فعالیت تجاری خود را به صورت رسمی و قانونی آغاز کرده اند، این دفاتر جهت ثبت و بررسی حساب های مالی و همچنین امور مالیاتی کاربرد دارد؛ که بعنوان بخش مهمی در محاسبه مالیات شرکت به حساب می آید.

پلمپ نیز مانند ثبت شرکت جدید و یا ثبت تغییرات شرکت دارای مراحل مشخصی است که لازم است مراحل گام به گام درست و اصولی طی شود تا در ادامه فعالیت های شرکت هیچ خللی وارد نشود. برای دانستن راه های پلمپ و همچنین آشنایی با مراحل آن بصورت کامل و اصولی در ادامه با ما همراه باشید.

 

📋قبل از اینکه اطلاعات مالی یک شرکت در دفاتر مالیاتی ثبت شوند، این دفاتر باید توسط اداره ثبت مهر و پلمپ شوند تا تاریخ ثبت اسناد حسابداری شرکت اعتبار قانونی داشته باشد. یکی از مهم‌ترین مزایای پلمپ این دفاتر شرکت‌ها این است که جلوی هرگونه تقلب و ورود اشتباهی اطلاعات مالی در زمان‌های قبل از تاریخ مربوطه را می‌گیرد. به طور خلاصه، هدف اصلی پلمپ دفاتر تجاری 1403، ایجاد شفافیت در حساب و کتاب‌ های مالی شرکت‌ ها به منظور تسهیل فرآیند مالیاتی و جلوگیری از تقلب مالیاتی است.

پلمپ دفاتر سال 1403

با توجه به ماده ۶ قانون تجارت، هر تاجر به استثناء کسبه‌ خرد و جزء تعدادی از تاجران، موظف به داشتن دفاتر مالیاتی هستند که شامل دفتر کل، دفتر روزنامه، دفتر دارایی و دفتر کپی می‌شود. دفاتر روزنامه و کل باید اجباراً پلمپ شوند. بنابراین، از مهم‌ترین اقدامات مالیاتی شرکت شما، درخواست و پلمپ دفاتر1403 به موقع و منظم می‌باشد.

در رابطه با اهمیت ثبت دفاتر قانونی 1403 و مشاوره با مجموعه ثبت دانا بهتر است قبل از هرچیزی به پادکست زیر گوش کنید:

🟠بنابراین با توجه به اهمیت ثبت شرکتها و ثبت دفاتر قانونی سال 1403، می توانید این کار را به مجموعه ثبت برند دانا بسپارید که در کوتاه ترین زمان ممکن با بهترین خدمات حقوقی این خدمات را برای شما به انجام برسانند.

✅شرکت ثبت دانا پایین ترین قیمت در ارائه ی تمام خدمات از جمله پلمپ دفاتر سال 1403 و مشاوره جامع رایگان 24ساعته دارد.

✅برای تنظیم دفاتر پلمپ نیاز به حضور شما در شرکت ثبت دانا نیست و قرارداد برایتان ارسال می شود و شما می توانید به صورت غیرحضوری و معتبر ثبت هرگونه تغییرات شرکت خود را انجام دهید.

✅صفر تا صد ثبت نام دفاتر قانونی سال 1403 توسط شرکت ثبت دانا انجام می شود و مبلغی که در ابتدا اعلام می کنیم مبلغ نهایی کار است و وسط کار مبلغی اضافه نمی شود.

✅از لحظه شروع تهیه و تنظیم پلمپ دفاتر و ثبت نام دفاتر قانونی ۱۴۰۳ در شرکت تا انتهای کار تیم حرفه ای ثبت دانا در کنار شما خواهند بود.

✅بعد از اتمام کار تا 1 سال مشاوره و پشتیبانی رایگان برای شما انجام می شود.

✅تمام اقدامات درخواست دفاتر قانونی 1403 توسط نیروهای ثبت دانا صورت می گیرید.

✅در مشاوره تخصصی و رایگانی که داریم با توجه به شرایط شما بهترین راه حل و خدمات متناسب با شرکت شما برای ثبت در سایت پلمپ دفاتر قانونی 1403 پیشنهاد می شود که از نظر قیمت برای شما نیز مقرون به صرفه باشد.

✔️شماره تماس برای قیمت پلمپ دفاتر 1403📞

خط ویژه

☎️ 02188768006

☎️ 09126268459

☎️ 02188759248

☎️ 02188759249

همچنین میتوانید برای اطلاع از هزینه پلمپ دفاتر 1403 به دفتر شرکت ثبت برند به آدرس زیر بصورت حضوری مراجعه کنید:

✔️آدرس دفتر شرکت ثبت دانا برای پلمپ دفاتر قانونی 1403

📍تهران- خ سهروردی شمالی- خ شهید دکتر قندی غربی (پالیزی غربی)- ساختمان اداری 125- پلاک 69 -طبقه 6 – واحد 22

پلمپ دفاتر چیست؟

در ماده 6 قانون تجارت اجباری بودن پلمپ دفتر مالیاتی برای تمام اشخاص حقیقی و حقوقی جهت اظهار هزینه ها و درآمدها به تصویب رسیده است، این دفاتر بصورت روزنامه و دفتر کل بوده و با توجه به کارکرد شرکت 50، 100 و 150 برگی می باشد.

در نظر داشته باشید اگر شرکتی در طول سال هیچ فعالیتی نداشته باشد و یا فعالیت آن ها بصورت محدود باشد در هر صورت موظف است تا پیش از پایان سال مالی دفاتر خود را حتی خالی و سفید پلمپ و به اداره مالیات تحویل دهند، در غیر این صورت جریمه های مالیاتی و سنگینی برای آن ها در نظر گرفته خواهد شد.

چرا به این روال پلمپ دفاتر می گویند؟ زیرا تمام صفحات این دفاتر در اداره مالیات و ثبت شرکت ها پلمپ می شود.

پلمپ دفاتر تجاری

دفاتر تجاری که به دفاتر قانونی نیز شناخته می شود، جهت کاربردهای مالی و مالیاتی مورد استفاده قرار می گیرد. همه ی شرکت ها، سازمان ها، تاجران، موسسه ها و غیره که پرداخت مالیات شامل آن ها می شود؛ ضروری است که تمام فعالیت های مالی خود را به صورت مستمر به ثبت برسانند.

در این راستا دفاتر پلمپ به منظور ارائه اطلاعات دقیق در نظر گرفته شده که افراد با دریافت این دفاتر 50، 100 و 150 برگی از اداره مالیات تمام فعالیت های مالی را در آن ثبت کرده و در نهایت کارکرد خود را با تکمیل این دفاتر ارائه دهند.

در نظر داشته باشید در صورتی که در ارائه این دفاتر سهل انگاری کرده و یا آن را جدی نگیرید تبعات ناخوشایندی را برای ادامه فعالیت های مالی خود مشاهده خواهید کرد که ممکن است جریمه و هزینه های اضافی نیز در پی داشته باشد، پس حتی اگر شرکت هیچ گونه فعالیتی ندارد لازم است این دفاتر را به صورت سفید و خالی تحویل دهید.

با توجه به اینکه اگر پلمپ دفاتر به درستی انجام نشود ممکن است برای ادامه فعالیت های شما دردسر ساز شود، پس در صورت نداشتن اطلاعات و آگاهی کافی در این زمینه می توانید به موسسه های فعال مراجعه کنید و این مهم را به کارشناسان باتجربه واگذار نمایید.

دفاتر قانونی و یا تجاری به دو دسته دفاتر رسمی و دفاتر غیر رسمی تقسیم شده که در ادامه هر دو گروه را بررسی خواهیم کرد.

انواع دفاتر رسمی

بصورت کلی دفاتر رسمی را به 4 نوع زیر می توان اشاره کرد:

  • دفاتر روزنامه
  • دفاتر کل
  • دفاتر دارایی
  • دفاتر کپیه

ثبت نام دفاتر رسمی روزنامه

دفاتر رسمی روزنامه یکی از مهمترین دفاتر رسمی تجاری به حساب می آید، همه ی تجار، شرکت ها، موسسه ها و غیره موظف به وارد کردن تمام بستانکاری، بدهکاری، معاملات تجاری، تمام اسناد معاملات، برداشت های شخصی، امور صادرات و واردات و… در این دفاتر هستند و یکی از وظایف مهم به شمار می آید.

دفاتر روزنامه نیز به دو دسته دفاتر عمومی و دفاتر اختصاصی تقسیم می شود که دفاتر روزنامه عمومی به منظور ثبت اطلاعات دقیق و امور مالی شرکت و تجار استفاده می شود و دفاتر روزنامه اختصاصی نیز همانطور که از نام آن مشخص است به منظور تفکیک معاملات مورد استفاده قرار می گیرد.

بعنوان مثال می توان از یک دفتر بعنوان ثبت امور مالی فروش و دفتری دیگر بعنوان ثبت امور مالی خرید استفاده شود و به همین روش دیگر حساب ها را تفکیک و هر دفتر را به منظور مشخصی در نظر بگیریم.پلمپ دفاتر روزنامه و کل دو مورد از مهمترین ها هستند که دفاتر رسمی کل نیز در ادامه بررسی می شود.

دفاتر رسمی کل

یکی دیگر از دفاتر مهم دفاتر رسمی کل است که همه ی اطلاعات و عملیات مالی که در دفاتر روزنامه ثبت شده است به این دفتر منتقل می شود و یکی از برتری و مزیت های این دفتر بدست آوردن تمام صورت های مالی و مانده حساب ها می باشد.

دفتر کل به این صورت است که برای هر حساب یک صفحه در نظر گرفته شده است و هر تاجر و یا شرکت حداقل بصورت هفتگی معاملات خود را در دفاتر روزنامه بررسی و نوع معاملات خود را مشخص نماید و در ادامه به صفحه مخصوص معامله در دفاتر کل انتقال می دهد.

دفاتر رسمی دارایی

شرکت ها و تجار موظف‌اند بصورت سالانه فهرستی از دارایی ها، بدهکاری و بستانکاری های شرکت را در دفتر رسمی دارایی بصورت دقیق و همراه با جزئیات ثبت کرده و به اداره مالیات تحویل دهند.(لازم به ذکر است در حال حاضر جهت دفاتر پلمپ 1403، دفاتر رسمی دارایی کاربردی ندارد)

دفاتر رسمی کپیه

با استناد به ماده 10 قانون تجارت تمام تجار و شرکت ها موظف به ثبت تمام مرسوله ها، مخابره ها، صورتحساب ها و… به ترتیب تاریخ هستند و لازم است تمامی موارد ذکر شده با توجه به تاریخ ورود در جلدهای مخصوصی نگهداری شوند.(لازم به ذکر است این نوع دفاتر نیز مانند دفاتر دارایی جهت پلمپ دفتر تجاری کاربردی ندارد)

انواع دفاتر غیر رسمی

دفاتر غیر رسمی را می توان به دفاتر معین اشاره کرد که از این دفتر جهت جدا کردن حساب های دفاتر کل در مواقع لازم استفاده می شود و انواع آن را می توان به دفتر معین مخصوص بدهکاران، دفتر معین مخصوص بستانکاران و دفتر معین مخصوص اموال اشاره کرد.

چرا باید دفاتر پلمپ را ثبت کنیم؟

برای تهیه و تنظیم اظهارنامه مالیاتی، ضروری است که دفاتر مالیاتی شما پلمپ شوند. اگر شرکتی این مسئله را نادیده بگیرد، به جریمه های مختلفی از از جمله پرداخت جریمه تحت عنوان دارایی مالیاتی محکوم خواهد شد. بسیاری از شرکت‌هایی که در زمینه صادرات و واردات فعالیت دارند و دارای کارت بازرگانی هستند، نیاز به داشتن دفاتر پلمب شده دارند.

بر اساس قوانین مالیاتی، عدم ارائه دفاتر مالیاتی معادل ۴۰ درصد مالیات محاسبه شده را به عنوان جریمه اعمال می‌کند. همچنین، اگر دفاتر پلمپ شده توسط بازرسان اداره دارایی تایید نشوند، جریمه‌ای معادل ۲۰ درصد مالیات برای شما در نظر گرفته می‌شود. این درصد جریمه هر سال ممکن است تغییر کند.

✔️شماره پلمپ دفاتر قانونی📞

شماره تماس با خط ویژه جهت درخواست دفاتر قانونی سال 1403

☎️ 02188768006

☎️ 09126268459

☎️ 02188759248

☎️ 02188759249

مراحل پلمپ دفاتر قانونی 1403 چگونه انجام می شود؟

☑️برای دانستن نحوه پلمپ دفاتر قانونی ابتدا به سایت سازمان ثبت اسناد و املاک قوه قضاییه اداره ثبت شرکتها پلمپ دفاتر مراجعه کرده و اظهارنامه الکترونیکی پلمپ را تکمیل کنید که اطلاعات متقاضی، اطلاعات شخصیت حقوقی، اطلاعات تکمیل کننده اظهارنامه، اطلاعات تمام اعضای هیئت مدیره با توجه به آخرین تغییرات شرکت، تکمیل اطلاعات سالی مالی و شناسه ملی را شامل می شود.

☑️با وارد کردن تمام اطلاعات به گام بعدی رفته، در این مرحله تمام اطلاعات شخصیت حقوقی که درخواست پلمپ را دارد نمایش داده می شود و با تائید اطلاعات به گام بعدی می رویم. در نظر داشته باشید دفاتر پس از پلمپ به آدرس مشخص شده ارسال می شوند، بنابراین توجه کنید تا اطلاعات شما کاملاً صحیح باشد و در صورت مغایرت آدرس فعلی با آدرس ثبت شده لازم است تا به اداره ثبت مربوطه مراجعه کنید و مشکل را در اولین فرصت رفع نمایید.

☑️با تائید اطلاعات به گام بعدی رفته و در این مرحله شماره پیگیری و وضعیت شرکت نمایش داده می شود و لازم است تمامی اطلاعات اعضای هیئت مدیره تکمیل و تائید شود، پس از آن پیامکی از سامانه پلمپ دفاتر (سامانه 201212) با مضمون پذیرش موقت اظهارنامه پلمپ دفاتر برای شما ارسال خواهد شد.

☑️اطلاعات هیئت مدیره پس از ثبت بصورت آنلاین با اطلاعات موجود در سازمان ثبت احوال بررسی شده و در صورت وجود هر گونه مغایرت به شما اعلام خواهد شد.

☑️پس از تائید اطلاعات به مرحله بعدی رفته و در این بخش تمام اطلاعات اعضای هیئت مدیره با توجه به آخرین تغییرات رسمی شرکت تکمیل می شود که این اطلاعات می تواند شامل وضعیت حق امضا، تاریخ آغاز سمت هیئت مدیره شخص و غیره باشد.

☑️در گام بعدی نوع دفتر و تعداد برگ های آن را با توجه به فعالیت های شرکت و یا تجار انتخاب می کنید که در این مرحله نوع دفتر از نوع دفتر کل و سا روزنامه و تعداد برگ های آن نیز همانطور که پیش تر اشاره شد 50، 100 و 150 برگ می باشد.

☑️با تائید نوع دفاتر گزینه ذخیره دفتر مورد تقاضا که در انتهای فرم موجود است را انتخاب و دفاتر انتخاب شده ثبت می شود و نوبت به پرداخت هزینه پلمپ دفاتر (پرداخت هزینه پلمپ دفاتر 1403) می رسد که هزینه ها برای شما نمایش داده می شود و با پذیرش نهایی اطلاعات اصل اظهارنامه الکترونیکی پرداخت پلمپ دفاتر ارائه شده و قابل دانلود می باشد.

☑️با دانلود اظهارنامه و مهر و امضای آن همراه با مدارک درخواست شده به اداره پست تحویل داده می شود تا با توجه به درخواست ثبت شده در سامانه دفاتر پلمپ برای شما ارسال شود، در گام نهایی لازم است شماره پیگیری و تاریخ دقیق تحویل مدارک به پست را در سامانه درج کنید تا در نهایت مجوز پرداخت هزینه دفاتر برای شما صادر شود.

سایت پلمپ دفاتر قانونی irsherkat.ssaa.ir

◀️مرحله اول و گام حیاتی برای دریافت دفاتر قانونی تنها تکمیل و ارسال اظهارنامه در سامانه پلمپ دفاتر قانونی است. در این راستا، درخواست‌کننده باید آدرس وب‌سایت سامانه پلمپ دفاتر قانونی را در مرورگر خود وارد کرده و به تکمیل فرم ثبت‌نام در این سامانه بپردازد. در این بخش جهت آشنایی علاقمندان با خدمات سامانه توضیحاتی ارائه می شود.

◀️سامانه پلمپ دفاتر قانونی(سامانه پلمپ دفاتر اشخاص حقوقی)، در واقع، پلتفرمی برای مدیریت مختلف مرتبط با شرکت‌ها و امور حقوقی در ایران است. این سامانه تحت آدرس irsherkat.ssaa.ir در دسترس کاربران قرار دارد و برای آن‌ها امکانات متنوعی را فراهم می‌کند.

هشت امکان اصلی که برای کاربران ارائه می‌دهد را می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تاسیس شخصیت حقوقی: این بخش به افراد و شرکت‌ها امکان تاسیس یا ثبت شخصیت حقوقی را می‌دهد.
  • صورتجلسه تغییرات: کاربران می‌توانند تغییرات مرتبط با شرکت‌ها و شخصیت‌های حقوقی خود را اعلام و مدیریت کنند.
  • پذیرش اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی: این بخش به کاربران امکان مدیریت و پذیرش اظهارنامه‌ها و مستندات مرتبط با دفاتر قانونی را می‌دهد.
  • اطلاعات عمومی شخصیت حقوقی: کاربران می‌توانند اطلاعات عمومی در مورد شخصیت‌های حقوقی مختلف را دریافت و مشاهده کنند.
  • اظهارنامه دفتر ثبت تجارتی: این بخش به مشتریان امکان مدیریت اظهارنامه‌ها و مستندات مرتبط با دفاتر ثبت تجارتی را می‌دهد.
  • پیگیری درخواست: کاربران می‌توانند وضعیت درخواست‌های خود را پیگیری کنند.
  • انصراف از درخواست: این بخش به کاربران اجازه می‌دهد درخواست‌های خود را کنسل کنند.

سامانه ثبت پلمپ دفاتر قانونی(سامانه پلمپ دفاتر اشخاص حقوقی) زیر نظر قوه قضائیه فعالیت می‌کند و سامانه یا سایت مفید برای انجام امور حقوقی و ثبتی در ایران محسوب می‌شود.

◀️همانگونه که در بخش قبل آمده است، یکی از خدماتی که توسط سامانه پلمپ (irsherkat.ssaa.ir) ارائه می‌شود، پذیرش اظهارنامه برای دفاتر قانونی پلمپ شده است. برای درخواست دفاتر قانونی پلمپ شده، شما باید در این وب‌سایت ثبت‌نام کنید و اظهارنامه خود را به اداره ثبت شرکت‌ها ارسال نمایید. پس از انجام مراحل لازم و بررسی‌های موردنیاز، دفاتر پلمپ شده به آدرسی که شما مشخص می‌کنید، ارسال خواهند شد.

◀️توجه به این نکته بسیار ضرور است که تمام اشخاص مشمول قوانین مالیاتی موظف به ارسال دفاتر قانونی خود به دفاتر مالیاتی مربوطه می‌باشند، حتی اگر در طول سال مالی هیچ نوع فعالیتی نداشته باشند یا حجم فعالیت آن‌ها محدود باشد.

این دفاتر قانونی نقش مهمی در محاسبه مالیات اشخاص ایفا می‌کنند و در صورتی که دفاتر قانونی به موقع تنظیم نشوند، افراد ممکن است معرض جریمه‌های مالیاتی قرار بگیرند. به همین دلیل، رعایت مهلت ارسال دفاتر قانونی بسیار حائز اهمیت است.

دلایل رد دفاتر چیست؟

  • استفاده از دفاتر مربوط به دوره‌های گذشته که اعتبار آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد.
  • ثبت اطلاعات غیرصحیح بوده و یا مطابق واقعیت نبوده که می‌تواند به تشویش در ارزیابی وضعیت مالی منجر شود.
  • عدم ثبت فعالیت‌های مربوط به شعب یا شعبه‌های شرکت، که این امر می‌تواند تصویر درست و کاملی از عملکرد کلی شرکت ارائه نکند.
  • استفاده از صفحات بیش از حد سفید یا سفید ماندن تمام صفحات با هدف سوء استفاده، که این موضوع سبب بوجود آمدن نقص در گزارش‌های مالی می شود.
  • عدم ثبت یک یا چند فعالیت مهم که ممکن است اثرات غیرقابل انکاری و مشخصی بر وضعیت مالی داشته باشد.
  • تراشیدن، پاک کردن، محو کردن و مخدوش کردن مندرجات، که ممکن است به منظور پنهان کردن اطلاعات مهم یا اقدامات غیرقانونی باشد.
  • در صورتی که دفاتر از پلمپ خارج شده و به یک یا چند برگ از آنها خسارت رسیده باشد، که این امر به ناپایداری و قابل اعتماد نبودن اطلاعات اشاره دارد.

مدارک لازم برای درخواست پلمپ دفاتر 1403

  • ارائه کارت ملی متقاضی
  • ارائه مجوز کسب
  • ارائه کارت ملی و اطلاعات شخصی هیئت مدیره(ارائه کد فراگیر در صورتی که تابعیت خارجی داشته باشد)
  • ارائه روزنامه تأسیس شرکت و همچنین ارائه روزنامه آخرین تغییرات رسمی شرکت(در صورت وجود)
  • ارائه وکالتنامه در صورتی که پیگیری امور حقوقی به عهده وکیل باشد.

نحوه ثبت نام پلمپ دفاتر قانونی

الف) همانطور که پیش تر ذکر شد شخص می بایست اظهارنامه چلمپ دفاتر قانونی را در سایت irsherkat.ssaa.ir تکمیل و ارسال نماید که در ادامه نحوه ثبت و چگونه پلمپ دفاتر به صورت تصویری ارائه شده است.

ب) ابتدا آدرس irsherkat.ssaa.ir را در مرورگر خود وارد کنید، و سپس مطابق تصویر زیر، بر روی گزینه “پذیرش اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی” کلیک کنید.

نحوه ثبت نام پلمپ دفاتر قانونی

ج) سپس تصویری مطابق شکل زیر نمایش داده می شود که لازم است کاربر اطلاعات خود را در آن نمایش دهد. اطلاعاتی از جمله، نوع شخص متقاضی، نوع تقویم مالی و… در نظر داشته باشید سامانه ثبت شرکت با سامانه ثبت احوال در ارتباط است و در صورت وارد کردن اطلاعات اشتباه خطا نمایش داده می شود.

سایت پلمپ دفاتر

د) سپس متقاضی اطلاعاتی همچون شناسه ملی، نام شخص، تاریخ ثبت، و… را تکمیل کرده و تیک تایید اطلاعات شخصیت حقوقی را فعال می کند به مرحله بعدی می رود.

مراحل ثبت نام پلمپ دفاتر قانونی |اظهارنامه پلمپ دفاتر

ت) حالا نوبت به درج اطلاعات متقاضی پلمپ می رسد که لازم است سمت تکمیل کننده اظهارنامه، تابعیت، شماره ملی و اطلاعاتی از این قبیل درج شود. به این نکته توجه کنید برای ورود به مرحله بعد پر کردن تمامی فیلدهای قرمز رنگ الزامی است و بدون پر کردن این موارد امکان وارد شدن به مرحله بعد وجود ندارد.

نحوه ثبت پلمپ دفاتر قانونی |ثبت نام دفاتر پلمپ

ث) در این مرحله متقاضی اطلاعات مربوط به اعضای هیئت مدیره را در بخش های مشخص شده وارد می کند. تمامی اطلاعات هویتی و شناسایی اعضای هیئت مدیره تکمیل شده و سپس با انتخاب گزینه ثبت اطلاعات شخص تمامی داده ها در اظهارنامه ذخیره می شود.

مراحل پلمپ دفاتر

پ) در این بخش سمت اعضای هیئت مدیره که در قسمت قبل وارد شده مشخص می شود و مدت تصدی، وضعیت حق امضا و تاریخ شروع سمت نیز تعیین می شود.

پلمپ دفاتر

ح) سپس نوبت به درج دفتر می رسد، نوع دفتر، تعداد برگ و همچنین تعداد آن را به صورت اختصاصی برای هر دفتر وارد می کنیم و اطلاعات را ذخیره می کنیم. لازم به ذکر است که در این مرحله می توانیم 2 جلددفتر روزنامه و 2 دفتر کل انتخاب کنیم.

نحوه ثبت پلمپ دفاتر

هـ) در نهایت شخص اطلاعات درج شده را تایید کرده و تیک مربوط به تایید اظهارنامه و پلمپ مدارک مورد نیاز را فعال می کند.

ثبت پلمپ دفاتر

پرداخت پلمپ دفاتر 1403

برای اطلاع از هزینه های جانبی و قیمت پلمپ دفاتر سال 1403 بهتر است ابتدا با کارشناسان ثبت دانا تماس بگیرید تا در رابطه با تمامی مراحل پلمپ دفاتر به صورت کامل شما را راهنمایی کنند و قیمت را به صورت دقیق همراه با جزئیات به شما اعلام کنند تا در نهایت نسبت به پرداخت هزینه پلمپ دفاتر 1403 اقدام کنید.

سوالات متداول پلمپ دفاتر قانونی و تجاری

◊ در صورتی که یک شرکت ثبت شده داریم اما هنوز به شروع فعالیت نکرده ایم، لازم است دفاتر مالیاتی را به شکل لازم پلمپ کنیم؟

  • داشتن دفاتر مالیاتی و پلمپ آنها حتی در صورت عدم شروع به فعالیت شرکت، یک الزام قانونی است. این اقدام نه تنها موجب پیشگیری از هرگونه ابهامات مالیاتی می‌شود بلکه به عنوان یک نشانه از تدارک مسئولیت‌های مالیاتی و قانونی شرکت، اهمیت دارد.

◊ چه زمانی باید جهت اخذ دفاتر پلمپ اقدام کنیم؟

  • جهت اخذ دفاتر پلمپ شده هر سال؛ باید سال قبل از آن؛ در واقع پیش از شروع سال مالی جدید؛ اقدام به دریافت دفاتر پلمپ کنیم.

◊ چگونه می‌توان به آسانی هزینه پلمپ دفاتر مالیاتی را پرداخت کرد؟

  • به سادگی و بدون نیاز به حضور فیزیکی، می‌توانید با ایجاد سفارش در مجموعه ثبت دانا، فرآیند درخواست و دریافت دفاتر مالیاتی را آغاز کنید. این رویکرد نه تنها موجبصرفه جویی در زمان می شود بلکه مراحل پلمپ دفاتر را سریع و نحوه پرداخت هزینه پلمپ دفاتر 1403 را آسان می کند.

کلام آخر

پلمپ دفاتر از جمله امور ضروری شرکت ها، تجار، موسسه ها و… می باشد که برای اظهارنامه مالیاتی و اخذ کارت بازرگانی دفاتر پلمپ ضروری است و یکی از مهمترین بخش های مالی مالیاتی شرکت به حساب می آید که در این مقاله سعی کردیم تا تمام مراحل و مدارک لازم و همچنین نکات ضروری را به صورت کامل توضیح دهیم تا این دفاتر بدون هیچ گونه کم و کاستی تکمیل شود و به اداره مربوطه تحویل داده شود.

لازم به ذکر است در صورت نداشتن زمان یا اطلاعات کافی در این زمینه، بهتر است این مهم را به مؤسسات فعال در این زمینه واگذار کنید تا تمام مراحل در کوتاه ترین زمان ممکن و به درستی توسط کارشناسان باتجربه انجام شود.

5/5 - (12 امتیاز)
تماس