تغییر آدرس شرکت

آدرس شرکت یکی از مواردی است که هنگام ثبت شرکت های مختلف نیاز است حتماً در اساسنامه شرکت ذکر شود، همچنین پس از ثبت شرکت به صورت رسمی بنا به دلایل مختلفی می توان نسبت به تغییر آدرس شرکت اقدام کرد. در ادامه این مقاله به مراحل و چگونگی ثبت تغییرات آدرس شرکت همراه با نمونه نامه تغییرات آدرس در سایت تغییرات آدرس شرکت می پردازیم.

زمانی که شرکت را به ثبت می رسانیم، تا دو ماه زمان کافی جهت ارائه آدرس مکان مورد نظر بعنوان آدرس شرکت داریم، در این بازه دو ماهه نیاز است تا جهت دریافت کد اقتصادی اقدام کنیم و یکی از مدارک لازم در اخذ کد اقتصادی ارائه سند و یا اجاره نامه یک مکان اداری بعنوان آدرس شرکت می باشد.

پس از ثبت شرکت و همچنین ثبت مکان اداری بعنوان آدرس شرکت بنا به هر دلیل اضطراری و یا بصورت اختیاری امکان تغییر در آدرس شرکت وجود دارد اما قطعاً این تغییر آدرس همراه با مراحلی است که نیاز است به درستی طی شود و تغییرات را به ادارات وابسته اعلام کنند تا در ادامه کار برای فعالیت های شرکت دردسر ساز نشود و شرکت را دچار پیچیدگی ها نکند.

سامانه ثبت تغییرات آدرس شرکت ها

🟠در صورتی که قصد دارید آدرس و محل شرکت را تغییر دهید، می توانید این کار را به مجموعه ثبت دانا بسپارید که در کوتاه ترین زمان ممکن با بهترین خدمات حقوقی ثبت تغییرات محل را برای شما به ثبت برسانند.

✅شرکت ثبت دانا پایین ترین قیمت در ارائه ی تمام خدمات و مشاوره جامع رایگان 24ساعته دارد.
✅برای ثبت تغییرات محل شرکت نیاز به حضور شما در شرکت ثبت دانا نیست و قرارداد برایتان ارسال می شود و شما می توانید به صورت غیرحضوری و معتبر ثبت هرگونه تغییرات شرکت خود را انجام دهید.
✅صفر تا صد کار توسط شرکت ثبت دانا انجام می شود و مبلغی که در ابتدا اعلام می کنیم مبلغ نهایی کار است و وسط کار مبلغی اضافه نمی شود.
✅از لحظه ثبت تغییر آدرس در شرکت تا انتهای کار تیم حرفه ای ثبت دانا در کنار شما خواهند بود.
✅بعد از اتمام کار تا 1 سال مشاوره و پشتیبانی رایگان برای شما انجام می شود.
✅تمام اقدامات توسط نیروهای ثبت دانا صورت می گیرید.
✅در مشاوره تخصصی و رایگانی که داریم با توجه به شرایط شما بهترین راه حل و خدمات متناسب با شرکت شما پیشنهاد می شود که از نظر قیمت برای شما نیز مقرون به صرفه باشد.

چه زمانی تغییر آدرس شرکت اتفاق می افتد؟

با توجه به آنچه پیش تر به آن اشاره شد تغییرات آدرس شرکت با دلایل مختلفی ممکن است همراه باشد، بعنوان مثال ممکن است که مکان مورد نظر شرکت اجاره ای باشد و زمان موعد اجاره فرا رسیده و نیاز به تغییر مکان و اجاره یا خرید مکانی جدید جهت استفاده شرکت می باشند از این رو نیاز به تغییر در آدرس شرکت می باشد.

همچنین این موضوع گاهی فراتر از جابجایی در یک شهر می رود و ممکن است این تغییر آدرس بین شهرهای مختلف انجام شود. بعنوان مثال یک شرکت صادرات را در نظر داشته باشید که با کشورهای عربی در حال مبادلات می باشد و دارای شرکتی واقع در تهران است، از این رو بنا به دلایلی تصمیم به تغییر آدرس به شهرهای جنوب کشور می گیرند تا علاوه بر آسان شدن ادامه فعالیت مزیت های دیگری نیز برای آن ها به همراه داشته باشد.

و در این حالت نیز تغییر آدرس نیاز به ثبت و همچنین طی مراحل لازم می باشد، دو دلیل ذکر شده تنها دو حالت از شرایط پیش آمده هستند. در حالت کلی، آدرسی که در ثبت شرکت یا شعبه‌های جدید ذکر شده، به عنوان نشانی رسمی و قانونی شرکت در نظر گرفته می‌شود. بنابراین، هر تغییر در آدرس شرکت یا افتتاح شعبه جدید باید به مراجع مربوطه به همراه اطلاع رسمی تغییر در آدرس شرکت در روزنامه رسمی اعلام شود تا این تغییرات در نظام حقوقی رسماً اعتراف شود و به حساب شرکت در قوانین و مقررات مربوطه درآید.

مراحل تغییر آدرس شرکت

مراحل ثبت و تغییر آدرس با توجه به نوع شرکت های مختلف، متفاوت می باشد و برای دو نوع شرکت پرکاربرد که آمار ثبت بالایی دارند (شرکت مسئولیت محدود و شرکت سهامی خاص) همراه با نمونه نامه تغییر در آدرس شرکت به شرح زیر است.

برای ثبت تغییرات آدرس شرکت به صورت غیرحضوری همین حالا با شماره های زیر تماس بگیرید.

✔️شماره تماس برای ثبت تغییر آدرس شرکت📞

خط ویژه

☎️ 02188768006

☎️ 09126268459

☎️ 02188759248

☎️ 02188759249

همچنین میتوانید به دفتر شرکت ثبت برند به آدرس زیر بصورت حضوری مراجعه کنید:

✔️آدرس دفتر شرکت ثبت دانا

📍تهران- خ سهروردی شمالی- خ شهید دکتر قندی غربی (پالیزی غربی)- ساختمان اداری 125- پلاک 69 -طبقه 6 – واحد 22

آگهی تغییر آدرس شرکت

برای ثبت تغییر در آدرس شرکت، نیاز است که تمامی شرکاء و سهامداران شرکت این تصمیم را در یک صورتجلسه مکتوب(صورتجلسه تغییر در آدرس شرکت) تصویب کنند. این تصمیم با تشکیل یک مجمع عمومی بطور فوق‌العاده انجام می‌شود، جایی که سهامداران شرکت سهامی خاص و شرکاء در شرکت مسئولیت محدود، تغییرات ایجاد شده در آدرس شرکت را بررسی و تصویب می‌کنند و تغییر آدرس شرکت در سامانه ثبت شرکتها ثبت شود.

سپس باید صورتجلسه تغییرات آدرس شرکت را به نوع مکتوب ثبت کرده و تمام اعضا آن را با امضا و مهر شرکت تأیید کنند. توجه داشته باشید که اگر در اساسنامه شرکت اختیار تغییر آدرس به هیئت مدیره داده شده باشد، همچنان امکان انجام این تغییر توسط هیئت مدیره وجود دارد.

تغییر آدرس شرکت مسئولیت محدود

همانطور که در مقاله ثبت شرکت مسئولیت محدود بصورت کامل توضیح داده شد و با توجه به تجربه و اطلاعات می دانیم که ثبت این نوع شرکت یکی از انواع رایج می باشد و تغییر آدرس آن در برخی نکات با سهامی خاص تفاوت هایی دارد و نحوه تغییر آدرس شرکت با مسئولیت محدود نیز با سهامی خاص دارای تفاوت های جزئی می باشد.

در شرکت های با مسئولیت محدود اعضای شرکت به عنوان شرکای شرکت اعلام می شوند و جهت تغییر آدرس نیاز است تا همه ی اعضا در مجمع عمومی فوق العاده فرم صورتجلسه تغییر آدرس را امضا کرده و با تغییر آدرس برای شرکت موافقت نمایند و در این شرایط ذکر میزان سهم هر شریک نیز ضروری می باشد.

و همچنین در صورت بالا بودن تعداد شرکا، هیئت نظارتی ترتیب داده شده و در این حالت اسامی هیئت نظارت توسط تمام افراد امضا و تائید می شود.

تغییر آدرس شرکت سهامی خاص

با توجه به آنکه تغییر آدرس در شرکت های مسئولیت محدود و سهامی با یکدیگر تفاوت هایی دارند اما شباهت های آن ها نیز در اکثر موارد زیاد است. یکی از موارد مهم و تفاوت های این شرکت به نسبت مسئولیت محدود می توان به این اشاره کرد که در شرکت های سهامی خاص اختیاری که در مسئولیت محدود به شرکا واگذار شده بود در سهامی خاص به سهامداران این شرکت واگذار می شود.

با مطالعه مقاله ثبت شرکت سهامی خاص متوجه می شوید که سرمایه شرکت در قالب سهام درآمده و قابل دسترسی می باشد و جهت تغییر آدرس در این نوع شرکت ها یک جلسه مجمع عمومی فوق العاده تشکیل شده و صورتجلسه تغییر آدرس سهامی خاص تنظیم شده و آن توسط تمامی اعضای هیئت رئیسه امضا شود.

مراحل تغییر آدرس شرکت ها

1- در گام اول با توجه به آنچه پیش تر اشاره شد نیاز است تا یک شرکت مجمع عمومی فوق العاده تشکیل شود و این مجمع می تواند برای تغییر آدرس یک شرکت تصمیم بگیرد. توجه داشته باشید جهت تشکیل این مجمع نیز باید بر اساس شرایط و مندرجات ذکر شده در اساسنامه شرکت که هنگام ثبت شرکت تنظیم شده است عمل شود تا در ادامه فعالیت شرکت مشکلی بوجود نیاید.

2- پس از آنکه تصمیم بر تغییر آدرس گرفته شد، این تصمیم بصورت، صورت جلسه ای تنظیم شده و توسط تمام افراد و اعضای لازم متناسب با هر نوع شرکت امضا شود و همچنین در نظر داشت باشید تمام مدارک و صورتجلسه های موجود با مهر شرکت ثبت شود و به صورت مکتوب موجود باشد.

3- یکی از مراحل لازم و ضروری جهت تغییر آدرس ثبت تغییرات شرکت بصورت اینترنتی بوده و لازم است تغییرات شرکت بصورت اینترنتی در سامانه ثبت شرکت ها انجام شود و پس از ثبت اطلاعات یک رسید بعنوان پذیرش اطلاعات دریافت خواهد شد و این رسید جهت انجام مراحل بعدی لازم می باشد که می توان از آن پرینت گرفته شود.

4- در گام چهارم صورتجلسه تنظیم شده را همراه با مدارم لازم جهت تغییر آدرس در شرکت ها توسط پست به آدرس اداره ثبت شرکت ها ارسال می کنیم.

5-  پس از گذشت چند روز از ثبت درخواست در سامانه ثبت، مجدداً می توان از طریق کد رهگیری دریافت شده از این وبسایت وضعیت تغییر آدرس خود را بررسی کرد، زیرا روال کاری چند روز طول می کشد و نیاز به بررسی و پیگیری از طریق سامانه می باشد و در صورتی که درخواست تائید شده باشد لازم است تا آگهی مربوطه تغییر آدرس شرکت در روزنامه رسمی به چاپ برسد.

6- گام نهایی و موفقیت شما است، که آدرس شما بصورت کامل تغییر کرده است.

مراحل تغییر آدرس در شرکت ها

جهت انجام تمامی مراحل تغییر آدرس موسسات زیادی در این زمینه مشغول به فعالیت هستند که با توجه به تجربه کاری و همچنین سابقه چندین پرونده ای که در زمینه ثبت و تغییر انواع شرکت های مختلف داشته، از این رو می توانند در مسیر ثبت شرکت و تغییر آدرس همراه شما باشند تا چالش های این مسیر را برای شما ساده کرده و همچنین روال کار را تسریع بخشند.

مدارک لازم جهت تغییر آدرس شرکت

جهت انجام تمام مراحل و روال اداری و همچنین تغییر آدرس نیاز به مدارکی است که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کپی آگهی روزنامه تاسیس شرکت
  • کپی آگهی روزنامه تغییرات قبلی شرکت و همچنین تغییر آدرس در صورت وجود
  • ارائه تمامی مجوزهای دریافت شده جهت شروع فعالیت شرکت
  • صورت جلسه مجمع عمومی فوق العاده که مکتوب و امضا شده توسط تمام اعضا می باشد.
  • چنانچه جهت برگزاری مجمع عمومی تشریفات خاصی انجام شده است ارائه مستندات الزامی است.
  • ارائه اساسنامه شرکت
  • ارائه کارت شناسایی تمامی اعضاء(کد فراگیر جهت اتباع خارجی)

نمونه صورتجلسه تغییر آدرس شرکت با مسئولیت محدود

صورتجلسه تغییر آدرس مسئولیت محدود:

بسمه تعالی

نام شرکت ……. شماره ثبت شرکت …………… به شناسه ملی ……………… با سرمایه ………………. ریال در مورخ ………………… و در ساعت …………… جلسه هیئت مدیره شرکت تشکیل و محل شرکت از آدرس قبلی ………. خیابان ………….. کوچه …………… به کد پستی …………… به آدرس جدید خیابان ………….. کوچه …………. انتقال یافت.

نام شرکاء میزان سهم الشرکه
1.خانم / آقای ………… دارای ………………. ریال سهم الشرکه
2.خانم / آقای ………… دارای ………………. ریال سهم الشرکه
3.خانم / آقای ………… دارای ………………. ریال سهم الشرکه
4.خانم / آقای ………… دارای ………………. ریال سهم الشرکه
5.خانم / آقای ………… دارای ………………. ریال سهم الشرکه

آقای / خانم ………… احدی از شرکاء ، وکیل و نماینده رسمی و یا مدیرعامل شرکت ( در صورتیکه مدیرعامل از اعضای هیئت مدیره انتخاب شده باشد) وکالت داده می شود تا ضمن مراجعه به اداره ثبت شرکت ها نسبت به ثبت و تائید صورتجلسه و امضاء آن اقدام نماید.
امضاء اعضاء هیئت مدیره

نمونه صورتجلسه تغییر آدرس شرکت سهامی خاص

متن صورتجلسه تغییر آدرس شرکت به شرح زیر است:

بسمه تعالی

شرکت …………….. به شماره ثبتی ……………………….. و سرمایه ………………….. ریال صورتجلسه مجمع فوق العاده شرکت ………… سهامی خاص به شماره ثبتی …………….. در مورخ …/…/…. ساعت ……………… با حضور تمامی اعضاء (یا اکثریت اعضاء) در محل قانونی ثبت شده شرکت با توجه به حضور افراد زیر طبق ماده 101 تجارت تشکیل شد.

خانم/ آقای ………….. در سمت رئیس جلسه
خانم/ آقای ………….. در سمت ناظر رئیس
خانم/ آقای ………….. در سمت ناظر جلسه
خانم/ آقای ………….. در سمت منشی جلسه

دستور جلسه در ارتباط با تغییر محل و آدرس شرکت صورت گرفت و در نتیجه آدرس شرکت از محل …………… خیابان ……………… کوچه ……………. پلاک …… با کدپستی ………….. به آدرس ………………….. خیابان …………………. کوچه …………….. پلاک ………………… کدپستی ………………… تغییر یافت پس ماده 3 اساسنامه طبق شرح موضوع بالا تغییر و اصلاح می یابد.
آقای / خانم ………… احدی از شرکاء ، وکیل و نماینده رسمی و یا مدیرعامل شرکت (در صورتیکه مدیرعامل از اعضای هیئت مدیره انتخاب شده باشد) وکالت داده می شود تا ضمن مراجعه به اداره ثبت شرکت ها نسبت به ثبت و تائید صورتجلسه و امضاء آن اقدام نماید.

امضاء اعضاء هیئت مدیره

تغییر کد پستی شرکت

تغییر کد پستی شرکت در واقع یک نوع تغییر در آدرس است، زیرا کد پستی جزء مؤلفه‌های آدرس است و همراه با آدرس فیزیکی شرکت تغییر می‌کند. بنابراین، همانند تغییر آدرس، برای تغییر کد پستی شرکت نیاز به انجام تمام مراحلی است که برای تغییر آدرس آمده است، از جمله تصویب تغییر توسط شرکاء و سهامداران و ثبت صورتجلسه مکتوب می‌باشد.

هزینه تغییر آدرس شرکت چقدر است؟

با توجه به آنچه پیش تر توضیح داده شد جهت تغییر آدرس، تنظیم صورتجلسه و همچنین ثبت در اداره ثبت شرکت ها الزامی می باشد. این مساله در هر دو نوع شرکت سهامی خاص و مسئولیت محدود صدق می کند.

در مرحله بعدی پس از تائید تغییرات آدرس شرکت هزینه آگهی و ثبت در روزنامه نیز یکی از هزینه های تغییر آدرس است، اما همواره توجه داشته باشید ثبت شرکت و تغییر آدرس شاید در نگاه اول بسیار ساده به نظر بیایند اما برخی پیچیدگی هایی وجود دارد که اگر به درستی مراحل آن انجام نشود ممکن است در آینده و فعالیت های شرکت خلل ایجاد کند، پس اگر دانش کافی در این زمینه ندارید بهتر است این مهم را به موسسات و افراد متخصص در این زمینه بسپارید.

نکات مهم تغییرات آدرس شرکت ها

  1. استفاده از سربرگ شرکت: صورتجلسه تغییر آدرس باید بر روی سربرگ شرکت تهیه شده و با مهر و امضای مدیران یا سهامداران شرکت تأیید شود.
  2. تهیه دو نسخه از صورتجلسه: برای اطمینان از اعتبار صورتجلسه، حتماً دو نسخه از آن تهیه کنید و کلیه امضاها را در هر دو نسخه وارد کنید.
  3. تغییر کد پستی: اگر تغییر آدرس شما به دلیل تغییر کد پستی باشد، باید یک صورتجلسه جداگانه برای تغییر کد پستی در یک واحد ثبتی تنظیم کنید.
  4. سهامداران در شرکت سهامی خاص: اگر شما در یک شرکت سهامی خاص فعالیت می‌کنید، سهامداران باید لیست سهام و میزان سهام خود را در سربرگ شرکت به طور جداگانه درج و امضا کنند.
  5. امضای تمام صفحات صورتجلسه: همه صفحات صورتجلسه باید به امضا اعضا برسند، حتی اگر تغییری در یکی از صفحات به دلیل کمبود جدا رخ داده باشد.

رعایت این نکات مهم در تغییر آدرس شرکت یا افتتاح شعبه جدید به شما کمک می‌کند تا امور رسمی و حقوقی شما به درستی انجام شود و هیچ مشکلی در آینده ایجاد نشود.

نمونه نامه تغییر آدرس شرکت

در ادامه چند نمونه نامه تغیر آدرس شرکت را مشاهده می کنیم؛ نمونه نامه تغییر محل شرکت با مسئولیت محدود:

بسمه تعالی

نام شرکت ………………….
شماره ثبت ………………….
سرمایه ثبت شده ………………….ریال
در تاریخ………………….
ساعت………………….
مجمع عمومی فوق العاده شرکت با حضور کلیه شرکا/ اکثریت شرکا در محل شرکت تشکیل و نسبت به تغییر محل شرکت اتخاذ تصمیم شد. نام شرکا میزان سهم الشرکه .
1.خانم / آقای ………………….دارای ………………….به ریال سهم الشرکه
۲.خانم / آقای …………………………………… دارای ………………….ریال سهم الشرکه
3.خانم / آقای ………………….دارای………………….ریال سهم الشرکه
۴. خانم / آقای ………………….دارای ………………….ریال سهم الشرکه
محل شرکت از (آدرس قبلی) تهران ………………….
خیابان………………….کوچه………………….
پلاک ………………….کدپستی ………………….
تلفن ………………….
به آدرس جدید:
تهران ………………….خیابان ………………….
کوچه ………………….پلاک………………….
کدپستی………………….تلفن………………….
انتقال یافت در نتیجه ماده …………………. …………………اساسنامه به شرح فوق اصلاح می گردد.
به خانم / آقای ………………….………………….احدی از شرکت (یا مدیر عامل در صورتی که از بین شرکا باشد).
یا وکیل رسمی شرکت وکالت داده می شود تا ضمن مراجعه به اداره ثبت شرکت ها نسبت به ثبت صورت جلسه و پرداخت هزینه های قانونی و امضای ذیل دفتر ثبت اقدام نماید.
١. خانم / آقای………………….امضا
2. خانم / آقای………………….امضا
3. خانم / آقای ………………….امضا
4. خانم/ اقای………………….امضا

نمونه متن نامه تغییر آدرس شرکت در سامانه ثبت شرکتها:

بسمه تعالی

نمونه صورتجلسه تغییر محل در شرکتهای سهامی خاص

نام شرکت : …………………………

شماره ثبت شرکت : …………………………

سرمایه ثبت شده : …………………………

صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده شرکت ………………. سهامی خاص ثبت شده به شماره ……… در تاریخ …………. ساعت………………..با حضور کلیه / اکثریت سهامداران در محل قانونی شرکت ( درصورتی که مجمع در غیر محل شرکت تشکیل شده آدرس آن محل در قسمت محل قانونی شرکت نوشته شود) تشکیل گردید.

الف: در اجرای مفاد ماده 101 لایحه اصلاحی قانون تجارت:

1ـ خانم/ آقای ………………………………… به سمت رئیس جلسه

2ـ خانم/ آقای ………………………………… به سمت ناظر رئیس

3ـ خانم/ آقای ………………………………… به سمت ناظر جلسه

4ـ خانم / آقای………………………………… به سمت منشی جلسه انتخاب شدند.

ب: دستور جلسه، تغییر محل شرکت مورد بحث و بررسی قرار گرفت در نتیجه محل شرکت از آدرس ………………………… خیابان ………………….کوچه…………………. پلاک………………… کدپستی …………….. به آدرس ………………………… خیابان………………. کوچه……………… پلاک ……………. کدپستی………………. تغییر یافت و ماده ……………. اساسنامه به شرح فوق اصلاح می گردد.

کلام آخر

با توجه به آنچه که در این مقاله آموختیم تغییر آدرس شرکت دارای 6گام مهم است که تمام مراحل به صورت مفصل توضیح داده شد و همچنین با دو نمونه فرم تغییر آدرس نیز آشنا شده که می توان جهت تغییر آدرس در شرکت های سهامی خاص و مسئولیت محدود از آن استفاده کرد.

5/5 - (4 امتیاز)
تماس