ثبت تغییرات شرکت

ثبت تغییرات شرکت


در عصر امروز تغییرات سرعت بیشتری دارد و همه ی آنچه که مشاهده می کنیم دائما در حال تغییر است، گاهی این تغییرات به شرکت ها و قوانین و بخش های مختلف آن ها نیز می رسد.

هر شرکت معتبری پس از انجام عملیات ثبت شرکت و فعالیت های مختلف قادر به انجام تغییراتی در موارد اساسنامه است که این تغییر و تحولات ممکن است اجباری و یا به دلخواه اتفاق بیفتد اما در هر صورت ثبت تغییرات شرکت جزو موارد ضروری است و برخی تغییراتی که در شرکت ها انجام می شود می بایست در ادارات و سازمان های مربوطه به صورت رسمی ثبت شود.

برخی از تغییرات با توجه به تصمیم سهامداران در جهت رشد و ادامه فعالیت های شرکت اتفاق افتاده و می تواند در نهایت موجب موفقیت شرکت شود اما در نظر داشته باشید اگر عملیات ثبت تغییرات در زمان مناسب انجام نشود، ممکن است برای فعالیت های شرکت موانعی را بوجود بیاورد و در نهایت دردسرهای مختلفی را ایجاد کند.

✅ در گذشته قبل از طراحی سامانه ثبت تغیرات شرکت ها، افراد درخواست تغییرات خود را به صورت حضوری به اداره ثبت تحویل داده و یا از طریق پست ارسال می کردند اما در حال حاضر بسیار راحت می توان از طریق سامانه ثبت اطلاعات و تغییرات با تکمیل فرم مربوطه درخواست خود را ثبت کرد که بسیار کمک کننده بوده و به نوعی صرفه جویی در زمان است.

جهت انجام ثبت تغییرات اگر شخصی دانش و آگاهی لازم در این زمینه دارد و با تمام مسائل حقوقی در این رابطه آشنا می باشد، در نهایت می تواند این عملیات را به درستی انجام دهد  اما در غیر این صورت بهتر است انجام این مراحل را به موسسه های فعال در این زمینه واگذار کنید، تا تمامی مراحل به درستی انجام شود و برای ادامه فعالیت های شرکت محدودیتی ایجاد نشود.

ثبت صورتجلسه تغییرات

سامانه ثبت تغییرات شرکت ها

🟠در صورتی که قصد دارید ثبت تغییراتی در شرکت انجام دهید می توانید این کار را به شرکت ثبت برند دانا بسپارید که در کوتاه ترین زمان ممکن با بهترین خدمات حقوقی ثبت تغییرات در شرکت را برای شما به ثبت برسانند.

☑️شرکت ثبت دانا پایین ترین قیمت در ارائه ی تمام خدمات و مشاوره جامع رایگان 24ساعته دارد.
☑️برای ثبت تغییرات در شرکت نیاز به حضور شما در شرکت ثبت دانا نیست و قرارداد برایتان ارسال می شود و شما می توانید به صورت غیرحضوری و معتبر ثبت هرگونه تغییرات شرکت خود را انجام دهید.
☑️صفر تا صد کار توسط شرکت ثبت دانا انجام می شود و مبلغی که در ابتدا اعلام می کنیم مبلغ نهایی کار است و وسط کار مبلغی اضافه نمی شود.
☑️از لحظه ثبت تغییر شرکت تا انتهای کار تیم حرفه ای ثبت دانا در کنار شما خواهند بود.
☑️بعد از اتمام کار تا 1 سال مشاوره و پشتیبانی رایگان برای شما انجام می شود.
☑️تمام اقداماتی که بعد از ثبت تغییرات لازم است از ثبت صورتجلسه در سامانه تغییرات شرکت تا پیگیری ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت توسط نیروهای ثبت دانا صورت می گیرید.(تمامی مراحل ثبت صورتجلسه تغییرات توسط تیم ثبت دانا اجام می شود)
☑️در مشاوره تخصصی و رایگانی که داریم با توجه به شرایط شما بهترین نوع ثبت تغییر شرکت که از نظر قیمت برایتان مقرون به صرفه باشد، به شما معرفی می شود.

برای پیگیری صورتجلسه تغییرات، ثبت تغیرات شرکت در سامانه ثبت تغییرات شرکتها و سامانه ثبت صورتجلسه تغییرات به صورت غیرحضوری همین حالا با شماره های زیر تماس بگیرید.

☑️شماره تماس برای ثبت تمامی تغییرات در شرکت ها📞

خط ویژه

☎️ 02188768006

☎️ 09126268459

☎️ 02188759248

☎️ 02188759249

اگر میخواهید میتوانید به دفتر شرکت ثبت برند به آدرس زیر مراجعه کنید.

☑️آدرس دفتر شرکت ثبت دانا

📍تهران- خ سهروردی شمالی- خ شهید دکتر قندی غربی (پالیزی غربی)- ساختمان اداری 125- پلاک 69 -طبقه 6 – واحد 22

ثبت تغییرات در شرکت چه مواردی را شامل می شود؟

  • منحل کردن شرکت
  • افزایش سرمایه شرکت
  • کاهش سرمایه شرکت
  • تبدیل سهام بی نام به سهام با نام
  • تغییر دارندگان حق امضا
  • تغییر اعضای هیئت مدیره
  • اصلاح موارد ذکر شده در اساسنامه
  • تغییر سال مالی شرکت
  • تغییرات در موضوع شرکت
  • تغییر نام شرکت
  • تغییر دادن آدرس شرکت
  • تاسیس شعبه جدید
  • تعیین بازرسین
  • تغییر روزنامه کثیرالانتشار (محلی)

مراحل ثبت تغییرات شرکت

پس از تعیین نوع تغییرات شرکت و همچنین تنظیم صورتجلسه مربوطه، نیاز است تا درخواست ثبت تغییرات انجام شده در شرکت در اداره ثبت انجام شود.

ثبت تغییرات شرکت

با توجه به آنچه پیش تر اشاره شد انجام این مراحل و نحوه ثبت تغییرات شرکت توسط خود شخص امکان پذیر است اما در صورت داشتن اطلاعات و آگاهی این امر شدنی است، زیرا با هرگونه اشتباه هرچند ناچیز ممکن است درخواست ثبت هرگونه تغیرات شرکت رد شود و مراحل پیچیده تر می شود؛ در صورت تمایل می توانید این مهم را به موسسه های فعال در این زمینه بسپارید تا کارشناسان با تجربه تمامی مراحل ثبت تغییرات را در کمترین زمان ممکن به پایان برسانند.

✅ابتدا لازم است در سامانه irsherkat.ssaa.ir یا به عبارتی سایت ثبت تغییرات شرکت درخواست ثبت و تغییرات شرکت خود را به صورت اینترنتی ثبت کنید، انجام این مراحل تماما به صورت اینترنتی بوده و نیاز به مراجعه حضوری نخواهد داشت.

✅پس از ثبت درخواست در سامانه اشاره شده، رسید پذیرش به همراه متن صورتجلسه را از سایت دریافت کرده و پس از قرار دادن در پاکت مخصوص به نشانی اداره ثبت شهر مورد نظر خود ارسال می کنید.

✅در سامانه  irsherkat.ssaa.ir پس از تکمیل شهر و استان مورد نظر و شناسه ملی شرکت، در مرحله بعد نیاز است تا نوع صورتجلسه و تصمیم تغییرات شرکت را انتخاب کرده و دیگر اطلاعات درخواستی را نیز تکمیل کرده و سپس درخواست خود را ثبت کنید.

✅در این مرحله با پذیرش نهایی توسط سامانه رسید پذیرش به همراه کد پیگیری به فرد ارائه می شود؛ که لازم است تا رسید پذیرش همراه با مدارک درخواست شده را از طریق پست به آدرس درج شده در رسید ارسال نمایید.

✅در این مرحله پرونده شما توسط کارشناسان در اداره ثبت بررسی خواهد شد و این روال ممکن است تا 10 روز کاری زمان بر باشد و در نهایت پس از تایید اداره ثبت با پرداخت برخی هزینه های مختلف، تغییرات شرکت بصورت رسمی ثبت خواهد شد.

انواع صورتجلسه تغییرات شرکت

  • صورتجلسه مجمع عمومی عادی
  • صورتجلسه مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده
  • صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده یا صورت جلسه هیئت مدیره
  • و…

نحوه ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت چگونه است؟

ابتدا با توجه به تصمیم هیئت مدیره شرکت درخواست برگذاری صورتجلسه تغییرات به منشی اعلام شده و پس از آن منشی وظیفه دارد تا زمان مشخصی را با هماهنگی صاحبان و سهامداران شرکت جهت برگذاری مجمع و تنظیم صورت جلسه انتخاب نماید.

از موارد مهم و قابل ذکر حدنصاب جلسه است که مجمع تشکیل شده در صورتی به رسمیت شناخته می شود که تمام صاحبان شرکت در آن حاضر باشند.

پس از تشکیل جلسه و حضور صاحبان سرمایه تصمیم نهایی و موضوع تغییرات ثبت شرکت طی صورتجلسه ای تنظیم شده و به تایید تمام صاحبان سرمایه می رسد. همچنین جهت پیگیری صورتجلسه تغییرات اداره ثبت شرکتها نیز می توانید از طریق اداره ثبت شرکت ها و سازمان های مربوطه اقدام نمایید؛ زیرا اداره ثبت شرکتها صورتجلسه تغییرات را بررسی و تایید را رد می نماید و بنابراین می توانید نتیجه را از این سازمان به صورت آنلاین یا حضوری پیگیری نمایید.

ثبت تغییرات ایجاد شده شرکت از طریق تشکیل مجمع عمومی عادی

مجمع عمومی عادی در انواع تغییرات شرکت نقش پررنگی دارد و هر سالی یکبار تشکیل می شود که زمان برگذاری آن نیز در اساسنامه شرکت قید می شود و توسط این مجمع می توان تغییرات شرکت را ثبت کرد.

ثبت تغییرات در شرکت از طریق مجمع عمومی فوق العاده

در این مجمع جهت امضا و تایید صورت جلسه تغییرات شرکت و روند مراحل تغییرات شرکت حضور نصف سهامداران شرکت الزامی بوده و اغلب تصمیمات کاهش و افزایش سرمایه شرکت، انحلال شرکت، تغییرات اساسنامه توسط این مجمع لحاظ می شود. در این مجمع موافقت و تایید حداقل دو سوم از افراد حاضر در مجمع ضروری است.

ثبت تغییر شرکت از طریق مجمع هیئت مدیره شرکت

با توجه به آنکه سهامداران شرکت یک نفر را به مدت دوسال به عنوان رئیس هیئت مدیره انتخاب می کنند، در مرحله بعد رئیس هیئت مدیره نیز قادر به انتخاب شخصی به عنوان رئیس و شخص دیگری به عنوان نائب رئیس می باشد و در برخی اوقات تغییرات شرکت از طریق مجمع هیئت مدیره امکان پذیر است.

چه مدارکی برای ثبت تغییرات در شرکت نیاز است؟

  • تمامی مدارک شناسایی شرکاء و سهامداران شرکت
  • تعداد شرکای شرکت به همراه مقدار سهم هریک
  • اساسنامه شرکت
  • ارائه کد ثنا جهت ثبت صورتجلسه تغییرات
  • ارائه مدارک پرداخت هزینه روزنامه رسمی
  • کپی روزنامه رسمی

چه مدارکی برای ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت لازم است؟

  • ارائه تمام مدارک هویتی و شخصی صاحبان سرمایه(کارت ملی، شناسنامه و…)
  • ارائه تمام مدارک هویتی شرکت
  • ارائه مدارک هویتی تمام اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل
  • ارائه کپی از اساسنامه شرکت
  • ارائه کد فراگیر اتباع خارجی
  • ارائه مدارک پرداخت تمام هزینه های شرکت
  • ارائه کپی روزنامه آخرین تغییرات شرکت

هزینه ثبت تغییرات شرکت ها چقدر است؟

  • پرداخت حق الوکاله وکیل (در صورت واگذار کردن مرال ثبت تغییرات به موسسات)
  • پرداخت هزینه ثبت صورتجلسه(هر چقدر تعداد صورت جلسه ها بیشتر شود این هزینه تغییرات ثبت شرکتها نیز افزایش می یابد)
  • پرداخت هزینه روزنامه رسمی که برای نحوه ثبت آگهی تغییرات شرکت نیز می توانید از کارشناسان ثبت دانا کمک و مشاوره رایگان بگیرید.
  • پرداخت هزینه روزنامه کثیرالنتشار
  • هزینه دریافت کد فراگیر
  • هزینه های جزئی ثبت سیستمی، تهیه پاکت از اداره پست و…

تغییر آدرس شرکت، تغییر حق امضا، افزایش سرمایه شرکت هر یک از تغییرات در شرکت ها به حساب می آیند که لازم است تا به ثبت رسمی برسند، جزئیات هر یک از تغییرات در مقاله ای جداگانه بررسی شده که جهت اطلاع از تمام مراحل می توانید مقاله مورد نظر با موضوع مشخص را مطالعه نمایید.

در ادامه برخی از موارد تغییرات شرکت را همراه با توضیحات مختصری شرح می دهیم:

انحلال شرکت

انحلال شرکت در واقع به معنای پایان فعالیت های شرکت است، که در این راستا نیاز است تا فردی به عنوان مدیر جهت تسویه حساب ها تعیین شود که پس از انحلال دارایی و سرمایه شرکت را میان سرمایه داران به صورت عادلانه و صحیح تقسیم نماید.

افزایش سرمایه شرکت

برخی اوقات شرکت ها برای گسترش فعالیت های خود نیاز به افزایش سرمایه و منابع مالی دارند که در این راستا با نظر سهامداران شرکت افزایش سرمایه توسط انتشار سهام جدید و یا افزایش مبلغ اسمی سهام موجود در شرکت انجام می گیرد.

تغییر آدرس شرکت

از مواردی که ممکن است بسیار زیاد اتفاق بیفتد تغییر آدرس شرکت ها می باشد، آدرس ثبت شده از هر شرکت به عنوان محل قانونی می باشد که نیاز است تا در آگهی تاسیس شرکت قید شود، بنابراین ثبت تغییر آدرس از موارد ضروری است که نیاز است تا به صورت رسمی به ثبت برسد. در مقاله تغییر آدرس شرکت این موضوع بصورت کامل بررسی شده است. برای تغییر آدرس در اداره پست حتما لازم است از طریق مراحل ذکر شده در تغییر آدرس شرکت پیش بروید.

کلام آخر

ثبت تغییرات شرکت یک مساله رایج است که در میان تمام شرکت ها ممکن است اتفاق بیفتد اما آشنایی با روال ثبت و همچنین نکات ثبت تغییرات از موارد مهمی است که مدیران و سهامداران هر شرکت موظف به دانستن آن هستند تا در ادامه فعالیت های شرکت دردسری و خللی ایجاد نشود.

همچنین توجه داشته باشید عملیات و مراحل ثبت تغییرات دارای پیچیدگی ها و جزئیاتی است که در صورت نداشتن اطلاعات کافی در این زمینه بهتر است تا این مهم را به افراد متخصص و موسسه های فعال در این زمینه واگذار کنید تا در کوتاه ترین زمان و بدون هیچ مشکل و محدودیتی ثبت تغییرات انجام شود.

سوالات متداول

ثبت صورتجلسه تغییرات شرکتها چگونه انجام می شود؟

  • ابتدا جلسه با هماهنگی منشی و تمامی اعضای شرکت برگزار شده و سپس صورتجلسه تنظیم می شود، پس از اخذ تصمیم نهایی صورتجلسه تنظیم شده و در نهایت به امضا و تایید تمامی اعضا می رسد.
5/5 - (15 امتیاز)
تماس