حتما تاکنون پیش آمده از خود بپرسید چگونه می شود به یک فروشگاه اینترنتی اعتماد کنیم؟ چه معیارهایی در یک فروشگاه اینترنتی سبب اعتماد مشتریان می شود؟ نماد اعتماد الکترونیکی یا اینماد چیست؟ شرایط و مدارک دریافت اینماد چیست؟ چگونه می توانیم اینماد دریافت کنیم؟ چه فروشگاه هایی می توانند نماد اینماد دریافت کنند؟ و… از جمله سوالاتی هستند که هنگام خرید اینترنتی برای مشتری بوجود می آید زیرا مشتری اطلاعاتی از فروشنده ندارد و تنها از طریق اینترنت با آن آشنا شده اند و از طرفی به دلیل سوء استفاده و کلاهبرداری هایی که از طریق وبسایت های اینترنتی صورت گرفته است، کاربر یا مشتری حق دارد که قبل از خرید از فروشگاه اینترنتی نسبت به صحت آن مطمعن شود تا در نهایت بتواند با خیال آسوده به خرید بپردازد.
یکی از اقدامات ضروری برای مدیران فروشگاه اینترنتی دریافت اینماد است که حتما باید به آن توجه کنند تا از دید کاربر به یک فروشنده ایمن و قابل اطمینان تبدیل شوند و در نهایت با خیالی آسوده خرید خود را از سایت انجام دهند. نماد اعتماد الکترونیکی یا همان اینماد برای تمامی فروشگاه های اینترنتی جهت جلب اعتماد کاربر و دریافت درگا پرداخت ضروری است.
نماد اعتماد الکترونیکی چیست؟
راه اندازی کسب و کار اینترنتی نیز مانند راه اندازی یک فروشگاه واقعی به دریافت مجوز و طی کردن مراحلی نیاز دارد، دریافت اینماد یا نماد الکترونیک نیز از جمله مجوزهایی است که برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی به آن نیاز دارید و در صورت نداشتن آن احتمال اینکه مردم به کسب و کار یا فروشگاه شما اطمینان کنند بسیار کم است.
بنابراین با گرفتن نماد اعتماد الکترونیک می توان اعتماد را بین خود و مشتریان که می خواهند از شما خرید کنند ایجاد و تقویت کنید تا در نهایت بتوانند خریدی با اطمینان خاطر و رضایت از شما داشته باشند و این اطمینان سبب جلب مشتری بیشتری شده که میزان فروش و پیشرفت کسب و کار را نیز افزایش می دهد.
همچنین با دریافت نماد اعتماد الکترونیک به نوعی به فروشگاه اینترنتی خود برچسبی می زنید که تمامی کالای ارائه شده در فروشگاه دارای ضمانت و کیفیت است و در صورت وجود هرگونه نقص در اجناس امکان تعویض آن وجود دارد و مشتری از پاسخگویی خوبی برخوردار است.
از طرفی با توجه به بالا رفتن خرید اینترنتی و همچنین تعداد وبسایت های فروشگاهی اخذ نماد اعتماد الکترونیکی یکی از ضروریات برای هر وبسایتی به شمار می آید که در نهایت سبب ایجاد فضای امن و مطمعن برای خرید و در نهایت خوشنامی فروشگاه می شود.
تصور کنید دو فروشگاه دارای محصول یکسانی هستند اما یکی از فروشگاه ها دارای نماد اعتماد الکترونیک و دیگری بدون نماد است، در چنین شرایطی به کدام فروشگاه اطمینان می کنید؟ از کدام فروشگاه خرید می کنید؟ احتما 99.9 درصد شما فروشگاهی را انتخاب می کنید که دارای نماد اینماد باشد زیرا سبب اطمینان از اصالت کالا و خدمات پس از فروش می شود و این مساله برای تمامی فروشگاه های اینترنتی صادق است.
چرا باید برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی اقدام کنیم؟
اینماد را می توان به عنوان مجوزی تلقی کرد که پس از خدمات ثبت شرکت یا ثبت برند به فروشگاه های اینترنتی تعلق می گیرید که به معنای امن و مطمعن بودن فروشگاه می باشد؛ البته که برای دریافت این نماد حتما لازم است مراحلی را طی کنید که در ادامه به صورت کامل بررسی می شود.
امروزه اغلب افراد ترجیح می دهند حتی خرید روزانه خود را نیز از فروشگاه های اینترنتی انجام دهند، بنابراین اگر دارای یک وبسایت اینترنتی برای فروش لبنیات هم که باشید می توانید درآمد خوبی از آن کسب کنید امـــا آنچه که برای جلب اعتماد مشتریان ضروری است دریافت اینماد یا نماد الکترونیک است که در هر وبسایتی نشان دهنده امنیت وبسایت می باشد.
همانطور که وبسایت های اینترنتی در حال رشد هستند و روز به روز بر تعداد آن ها نیز افزوده می شود، به همان میزان نیز تعداد کلاهبرداران و افراد سودجو نیز بیشتر می شوند که از اعتماد مردم سوء استفاده می کنند و به همین دلیل یک نماد یا نشانی برای جلب اعتماد مشتریان ضروری است که کاربر هنگام خرید بتواند وبسایت های معتبر و مطمعن را از دیگر وبسایت ها متمایز کنند.
بنابراین در پاسخ به این سوال که چرا باید نماد اعتماد الکترونیکی دریافت کنیم میتوان گفت که شما با گرفتن این نماد میتوانید اعتماد مردم را نسبت به خرید از فروشگاه اینترنتی خود جلب کنید که این هدف تمامی مدیران فروشگاه های اینترنتی یا حضوری است.
مزیت گرفتن نماد اعتماد الکترونیکی
همانطور که پیش تر در رابطه با اهمیت و ضرورت دریافت نماد اعتماد الکترونیک صحبت شد در ادامه برخی از مهمترین مزایای گرفتن نماد اعتماد الکترونیکی را نیز بررسی می کنیم. قبل از هر چیزی ابتدا این سوال مطرح می شود که هدف شما از راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی چیست؟ قطعا پاسخ شما بالا بردن میزان فروش، کسب درآمد بالا و مواردی از این قبیل است، بنابراین برای بالا بردن میزان فروش به مشتریان بیشتری نیاز دارید.
حالا برای بالا بردن تعداد مشتریان فروشگاه چه کاری می توانید انجام دهید؟ چه اقداماتی انجام دهیم که مشتریان بیشتری از فروشگاه خرید کنند و علاوه براین فروشگاه ما را به دیگران نیز معرفی کنند؟ قطعا یکی از اقدامات دریافت اینماد است که مانند ثبت علامت تجاری در جذب مشتری تاثیر بسزایی دارد.
برخی از مزایای دریافت اینماد به شرح زیر است:
جلب اعتماد و فروش بیشتر برای فروشگاه های اینترنتی
یکی از شایع ترین مزایای دریافت نماد اعتماد الکترونیک ایجاد اعتماد بین مشتری و فروشگاه است که این اطمینان را به خریدار می دهد که در حال خرید از فروشگاهی کاملا امن است و در صورت نارضایتی یا هرگونه نقص در خرید می توانید کالای خود را تعویض و یا مرجوع کنید.
این نماد می تواند بین شما و رقابتان نیز تمایز ایجاد کند و همچنین در دید مشتری نشان دهنده کیفیت محصولات و خدمات ارائه شده می باشد، زیرا اگر فروشگاهی به خدمات و اجناس خود اطمینان نداشته باشد شرایط تعویض و مرجوع را برای آن در نظر نمی گیرد.
بنابراین به صورت مختصر می توان گفت با اخذ نماد اعتماد الکترونیک می توانید مشتریان بیشتری را برای فروشگاه جذب کنید که این همان هدف اصلی هر فروشگاهی است و در نهایت نتیجه آن نیز بالا رفتن میزان سود وبسایت می باشد. پس اگر به تازگی قصد راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی دارید حتما از گرفتن اینماد غافل نشوید، زیرا حتی طی مدت کوتاهی نیز نتیجه آن را در درآمد خود مشاهده می کنید.
دریافت درگاه پرداخت
تمامی کسب و کارها برای فروش محصولات یا ارائه خدمات به درگاه پرداخت نیاز دارند تا بین کاربر و وبسایت معامله صورت گیرد و با توجه به قانون بانک مرکزی هیچ بانکی بدون داشتن اینماد نمی تواند درگاه پرداخت را در اختیار وبسایت قرار دهد. پس نه تنها برای افزایش اعتماد بلکه برای ایجاد تراکنش و دریافت درگاه بانکی نیاز است ابتدا نماد اعتماد الکترونیک را دریافت کنید.
افزایش امنیت خرید
بسیایر از افراد را مشاهده می کنیم که هیچ تمایلی به خرید اینترنتی ندارند و یکی از دلایل آن ها ترس از افشای اطلاعات بانکی آن ها و خالی شدن حساب توسط افراد سودجو می باشد که با داشتن نماد اعتماد الکترونیکی به مشتریان خود اطمینان می دهید که به درگاه پرداخت امن متصل شده و اطلاعات حساب آن ها محرمانه باقی می ماند که این می تواند تا حد زیادی مشتریان را نسب به وبسایت شما مطمعن کند.
همکاری با شرکت های معتبر با دریافت اینماد
یکی از اهداف فروشگاه های اینترنتی همکاری با شرکت های معتبر است که در نهایت بتوانند سود بیشتری کسب کنند، از طرفی شرکت های بزرگ و معتبر تنها با وبسایت هایی همکاری می کنند که نماد عتماد الکترونیکی داشته و قابل اعتماد باشند، بنابراین اکر قصد دارید کسب و کار خود را توسعه دهید در اولین فرصت برای فروشگاه اینترنتی خود اینماد دریافت کنید.
گارانتی
پیش تر نیز به قابلیت مرجوع و تعویض کالا در فروشگاه های اینترنتی اشاره شد، مشتریان انتظار دارند زمانی که از فروشگاه اینترنتی خرید می کنند در صورت هرگونه نقص یا عدم مطابقت کالا دریافتی با کالای سفارش شده بتوانند نسبت به تعویض یا مرجوع کردن آن اقدام کنند که این مزیت تنها در فروشگاه هایی امکان پذیر است که دارای نماد اینماد باشد و در این صورت مشتری با خیال راحت خرید خود را انجام می دهد.
با توجه به مزیت ها و موارد فوق، به راحتی متوجه می شویم که چرا دریافت اینماد برای وب سایت فروشگاهی اهمیت بسزایی دارد.
💰هزینه اینماد 1402💵
همانطور که در مساله ثبت شرکت نیز سوالات بسیاری در رابطه با قیمت ثبت شرکت وجود دارد و هزینه های ثبت شرکت اهمیت بالایی دارد در رابطه با پروسه دریافت اینماد نیز قیمت اخذ اینماد یک چالش است. از طرفی با توجه به حساس بودن طی کردن مراحل، فراهم کردن شرایط و مدارک برای اخذ اینماد توصیه می شود این مهم را به کارشناسان و افراد دارای تجربه واگذار کنید که می توانند تمامی مراحل را با کمترین هزینه و حداقل زمان ممکن به نتیجه برسانند.
که جهت اطلاع از قیمت ثبت شرکت و هزینه دریافت اینماد به ضورت کامل و همراه با جزئیات می توانید با کارشناسان ثبت دانا تماس بگیرید و مشاوره کامل دریافت کنید که می تواند شما را در جهت مسیر درست راهنمایی کنند یا تمامی مراحل را به این مجموعه واگذار کنید.
💰💵هزینه دریافت اینماد بین 1 تا 5 میلیون هزینه دارد💰💵
دریافت اینماد در کمترین زمان
اگر میخواهید اینماد دریافت کنید می توانید این کار را به شرکت ثبت برند دانا بسپارید که در کوتاه ترین زمان ممکن با بهترین خدمات حقوقی ثبت شرکت را برایتان ثبت کنند.
✔️شرکت ثبت دانا پایین ترین قیمت در ارائه ی تمام خدمات و مشاوره جامع رایگان 24ساعته دارد.
✔️برای گرفتن اینماد نیاز به حضور شما در شرکت ثبت دانا نیست و قرارداد برایتان ارسال می شود و شما می توانید به صورت غیرحضوری و معتبر ثبت شرکت خود را انجام دهید.
✔️صفر تا صد کار توسط شرکت ثبت دانا انجام می شود و مبلغی که در ابتدا اعلام می کنیم مبلغ نهایی کار است و وسط کار مبلغی اضافه نمی شود.
✔️از لحظه ی گفتن اینماد تا انتهای کار تیم حرفه ای ثبت دانا در کنار شما خواهند بود.
✔️بعد از اتمام کار تا 1 سال مشاوره و پشتیبانی رایگان برای شما انجام می شود.
✔️تمام اقداماتی که بعد از اخذ اینماد لازم است توسط نیروهای ثبت دانا صورت می گیرید.
✔️در مشاوره تخصصی و رایگانی که داریم با توجه به شرایط شما بهترین نوع اینماد که از نظر قیمت برایتان مقرون به صرفه باشد، به شما معرفی می شود.
برای دریافت اینماد به صورت غیرحضوری همین حالا با شماره های زیر تماس بگیرید.
✔️شماره تماس برای دریافت اینماد📞
خط ویژه
☎️ 02188768006
☎️ 09126268459
☎️ 02188759248
☎️ 02188759249
اگر میخواهید میتوانید به دفتر شرکت ثبت برند به آدرس زیر مراجعه کنید.
✔️آدرس دفتر شرکت ثبت دانا
📍تهران- خ سهروردی شمالی- خ شهید دکتر قندی غربی (پالیزی غربی)- ساختمان اداری 125- پلاک 69 -طبقه 6 – واحد 22
انواع اینماد
نماد اعتماد الکترونیک در سه نوع موقت، تک ستاره و دو ستاره قابل دریافت است که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم:
دریافت نماد اعتماد الکترونیک موقت
اینماد موقت جهت افزایش سرعت فرایند دریافت نماد است و در این نوع طراحی سایت با حداقل معیارهای موجود بررسی خواهد شد.
دریافت اینماد دائم تک ستاره
پس از آنکه نماد موقت دریافت شد، فروشگاه اینترنتی مورد نظر توسط کارشناسان بررسی می شود و مرکز توسعه تجارت الکترونیک، رعایت برخی نکات را برای سایت های فروشگاهی اجباری می کند.
در این مرحله، وبسایت فروشگاهی از سه جنبه محتوای سایت، فرایند فروش وسپس ثبت سفارش و استاندارد صفحات ، بررسی می شود که بررسی های انجام شده به شرح زیر است:
محتوای سایت با توجه به مدل کسب و کار خدماتی که ارائه می دهد، بررسی خواهد شد. به این صورت که کالا یا خدماتی که ارائه می شود بدون مجوز یا ممنوع نباشند. همچنین تصاویر و تبلیغات استفاده شده در سایت با شئونات اسلامی مغایرت نداشته باشد و هیچ مطلب یا تصاویر غیرقانونی در سایت قرار نگرفته باشد. علاوه براین نباید از لوگو یا علامت تجاری دولتی در سایت فروشگاهی مربوط به بخش خصوصی استفاده شود.
در فروش و ثبت کالا، مشخصات فنی از جمله قیمت محصولات و خدمات عرضه شده ارزیابی می شود. در سایت های فروشگاهی لازم است قبل از ثبت نهایی سفارش، پیش فاکتور خرید به صورت دقیق و همراه با جزئیات به مشتری نمایش داده شود و پس از خرید نیز کد رهگیری سفارش و محصولات خریداری شده به مشتری ارائه شود.
استاندارد صفحات وبسایت نیز به این صورت است که حتما باید صفحات درباره ما برای اطلاع رسانی از مشخصات هویتی مالک فروشگاه همراه با جزئیات راه اندازی فروشگاه و اطلاعاتی از این قبیل در آن قرار گرفته باشد. همچنین صفحه تماس با ما نیز که شامل اطلاعات تماس و آدرس فروشگاه حضوری می باشد از جمله موارد مورد تایید در ارزیابی استاندارد صفحات سایت به شمار می آید.
پس از بررسی معیارهای تعیین شده و تایید درستی آن توسط مرکز توسعه تارت الکترونیک در نهایت نماد اعتماد الکترونیک قابل اخذ می باشد.
دریافت اینماد دائم دو ستاره
اخذ نماد دائم دو ستاره از نظر معیارها و مواردی که ارزیابی می شود مشابه با نماد تک ستاره است اما دارای تفاوت های جزئی است که برای نماد دائم دو ستاره، حتما باید گواهی امنیت SSl را نیز در وبسایت فروشگاه نصب کنید.
این گواهی با توجه به پروتکل ایمن موجود در اینترنت دریافت شده و اطلاعات وارد شده در وب سایت، با استفاده از این گواهی به صورت ایمن و رمزنگاری شده، رد و بدل می شود که اعتبار و امنیت وبسایت را دوچندان افزایش خواهد داد.
زمان مورد نیاز گرفتن اینماد
تا این بخش با مزیت ها و اهمیت دریافت نماد اعتماد الکترونیک به صورت کامل آشنا شدیم که در ادامه شرایط و زمان مورد نیاز برای دریافت اینماد را بررسی می کنیم، زیرا برای دریافت اینماد لازم است مراحلی طی شود که برای هر بخش نیاز به گذشت مدت زمانی است و همچنین هر وبسایت فروشگاهی ابتدا لازم است شرایطی را در فروشگاه خود مهیا کند تا در نهایت نماد اعتماد الکترونیک به وبسایت تعلق بگیرد.
مدت زمانی که به صورت میانگین برای دریافت اینماد نیاز داریم به شرح زیر است که البته احتمال کاهش یا افزایش این زمان نیز وجود دارد و تنها به عنوان چشم انداز و حالت میانگین به آن اشاره می کنیم:
- تکمیل مدارک حدودا 1 تا 3 روزکاری
- ثبت اینماد بین 1 تا 3 روز کاری
- بررسی مدارک و درخواست توسط کارشناس بین 1 تا 3 هفته کاری
- پیگیری و صدور اینماد 1 تا 2 هفته کاری زمان بر است.
همچنین برای دریافت تاییدیه ها نیز باید کدی که پرتال به شما ارائه میشود در انتهای سایت مورد نظر خود قرار دهید.
شرایط اخذ اینماد چیست؟
از جمله شرایط دریافت اینماد میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
1-عرضه کالا یا خدمات در سایت مورد منظر
با توجه به آنچه پیش تر نیز به آن اشاره شد نماد اعتماد الکترونیکی تنها به سایت هایی تعلق می گیرد که در آن فعالیت های خرید و فروش انجام می شود. بنابراین اگر وبسایت شما صرفا اطلاع رسانی یا توضیحات در رابطه با محصولات می باشد و سفارش گیری و معامله آنلاین ندارید نیازی به دریافت اینماد نمی باشد و برای چنین سایت هایی نیز نماد اینماد صادر نمی شود.
2-اعلام قیمت محصولات یا خدمات
از جمله شرایط دریافت اینماد ذکر قیمت و تعرفه تمامی اجناس و محصولات موجود در سایت است و همچنین ارائه پیش فاکتور و اطلاعات خرید به مشتری یا اطلاعات سبد خرید ضروری است.
3-صاحب امتیاز دامنه درخواست اخذ اینماد داشته باشد
از دیگر شرایط این است که اطلاعات فرد متقاضی اخذ اینماد با مشخصات فردی که امتیاز دامنه به نام او ثبت شده است یکسان باشد و علاوه براین امیتاز دامنه متقاضیان حقوقی باید به نام شرکت یا یکی از اعضای هیئت مدیره ثبت شده باشد.
توجه کنید اطلاعات صاحب تمام دامنهها در سایت Whois درج میشود که می توانید پس از ورود به سایت، در قسمت ابتدایی صفحه بخش جستجوی آن آدرس دامنه سایت خودتان را وارد کرده و در نهایت روی دکمه SEARCH کلیک کنید.
4- تایید صلاحیت شخص
از دیگر شرایط اخذ اینماد تایید صلاحیت فردی شما توسط پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا است که نیازی به مراجعه حضوری نمی باشد و نتیجه استعلام تایید صلاحیت از طریق پرونده نماد در سامانه ثبت به متقاضی اطلاع رسانی می شود. در صورتی که صلاحیت شما تایید نشود و پاسخ منفی ارسال شود پرونده درخواست اخذ اینماد به حالت تعلیق درمی آید و همچنین هویت فرد رد صلاحیت شده نیز به لیست سیاه وارد می شود.
در صورتی که طی دریافت اینماد با چنین مساله ای روبه رو شدید امکان درخواست مجدد وجود ندارد اما متقاضی که صلاحیت او رد شده است می تواند پس از ورود به پنل کاربری درخواستی مبنی بر بررسی مجدد صلاحیت فردی را ارسال کند.
دقت کنید در چنین شرایطی قبل از هر اقدامی بهتر است با کارشناسان و متخصصین فعال دراین زمینه مشورت کنید زیرا در این شرایط وضعیت شما با ریسک همراه است و بهتر است سنجیده عمل کنید زیرا در صورت که نتوانید مدارک و شواهد کافی برای تایید صلاحیت خود ارائه دهید این امکان وجود دارد که برای همیشه از اخذ نماد اعتماد محروم شوید.
تمامی کارشناسان مجموعه ثبت دانا دارای مهارت و تخصص بالایی در زمینه اخذ اینماد، صفر تا صد ثبت شرکت، استعلام و ثبت برند و سایر مجوزهای لازم برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی هستند که می توانید برای مشاوره قبل از ثبت شرکت در تهران یا شهرستان و اخذ اینماد با مشاوران و کارشناسان خبره در تماس باشید تا از طی شدن مراحل به درستی اطمینان داشته باشید.
حداقل سن 18 سال
یکی از شرایط مهم برای اخذ نماد اعتماد الکترونیک این است که متقاضی حداقل دارای 18 سال سن باشد و در صورتی که سن متقاضی کمتر از 18 سال باشد ارائه حکم رشد از دادگاه الزامی است.
یکی از نکات مهمی که پیش تر جزو شروط مهم به شمار می آید اما در حال حاضر و طی چند سال اخیر جزو شروط نمی باشد ارائه کارت پایان خدمت برای متقاضیان آقا است که در حال حاضر بدون ارائه این مدرک نیز دریافت اینماد امکان پذیر است.
پس از بررسی تمامی شروط و مزایای دریافت نماد اعتماد الکترونیک نوبت به بررسی مراحل و مدارک مورد نیاز می رسد که مراحل اخذ اینماد را می توان به موارد زیر اشاره کرد:
مراحل دریافت اینماد (نماد اعتماد الکترونیکی)
برای دریافت اینماد لازم است مراحلی را به شرح زیر طی کنیم تا در نهایت موفق به اخذ اینماد از مرکز توسعه تجارت الکترونیک شویم:
1.ایجاد حساب کاربری
ابتدا بعنوان اولین مرحله لازم است شخص متقاضی به پنل وبسایت نماد اعتماد الکترونی مراجعه کرده و یک حساب کاربری ایجاد کنید و سپس اطلاعات فردی درخواست شده را به صورت دقیق و طبق موارد ذکر شده کامل کنید و پس از انتخاب یک نام کاربری و روز ورود حساب کاربری شما ایجاد می شود.
2.تکمیل اطلاعات و بارگذاری مدارک
پس از ایجاد حساب کاربری نوبت به تکمیل اطلاعات می رسد که از پنل کاربری خود تکمیل اطلاعات را انتخاب کرده و مشخصات خود را وارد می کنید. پس از طی کردن این مراحل نیاز است مدارکی را در سامانه بارگذاری کنید.
3.احراز اطلاعات و افزودن اطلاعات کسب و کار
در این مرحله نوبت به تکمیل اطلاعات مربوط به کسب و کار است که مانند اطلاعات فردی و هویتی حتما لازم است با دقت و همراه با جزئیات درخواست شده تکمیل کنید.
4.ارسال پرونده برای کارشناس
پس از طی شدن مراحل قبل به درستی و تکمیل اطلاعات و مدارک به درستی، پرونده ای برای متقاضی ساخته می شود که جهت بررسی اطلاعات به کارشناس مربوطه ارسال خواهد شد و در صورت تایید شدن مدارک توسط کارشناس در نهایت می توانید جهت دیگر مراحل مرتبط با اخذ نماد اعتماد الکترونیک اقدام کنید.
5.تعهد نامه
در این مرحله نوبت به تکمیل و ارسال تعهدنامه می رسد که قالب آن را نیز می توانید از سامانه دریافت کنید و تنها موارد درخواست شده را مطابق کسب و کار خود تکمیل کنید.
6.دریافت نماد اعتماد الکترونیک و افزودن به سایت
پس از آنکه تمام مراحل ذکر شده را با موفقیت طی کردید و تمامی مراحل و مدارک از سوی کارشناسان تایید شد در نهایت موفق به اخذ اینماد شده اید و می توانید لوگوی اینماد را در وبسایت خود قرار دهید که در نهایت سبب جلب اعتماد مشتریان می شود.
مدارک دریافت اینماد
تمامی مدارکی که برای اخذ اینماد نیاز دارید به شرح زیر است، توجه کنید برخی مدارک را باید با خود همراه داشته باشید و برخی نیز تنها از طریق سایت مربوطه بارگذاری می شود و برخی نیز از طریق پست به سازمان ارسال می شود.
مدارک مورد نیاز جهت دریافت اینماد به شرح زیر است که برای متقاضیان حقیقی و حقوقی به صورت کامل آورده شده است:
مدارک مورد نیاز جهت دریافت اینماد برای متقاضیان حقیقی
- ارائه تصویر مجوز فعالیت (در صورتی که فعالیت شما به مجوز نیاز دارد)
- ارائه تعهدنامه شخصیت حقیقی
- ارائه تصویری از مدارک هویتی
- ارائه اجاره نامه یا سند ملک کسب و کار یا منزل
مدارک مورد نیاز جهت دریافت اینماد برای متقاضیان حقوقی (تجاری یا غیرتجاری)
- ارائه تصویر آگهی روزنامه رسمی ثبت شرکت
- ارائه تصویر اصل اساسنامه شرکت
- ارائه تصویر آگهی آخرین تغییرات آدرس(در صورتی که شرکت تغییراتی داشته و ثبت تغییرات شرکت مانند تغییرات ثبت تغییر آدرس شرکت انجام شده است)
- ارائه آگهی آخرین تغییرات اسامی اعضای هیئتمدیره
- ارائه آگهی آخرین تغییرات موضوع فعالیت شركت
- ارائه تعهدنامه شخصیت حقوقی که نحوه دریافت آن نیز شرح می دهیم.
- ارائه تصویر پروانه یا مجوز فعالیت
پس از آنکه متناسب با درخواست و کسب و کار خود تمامی مدارک را آماده کردید سپس می توانید برای اخذ نماد اعتماد الکترونیک اقدام کنید.
نحوه دریافت نماد اعتماد الکترونیکی
پیش تر مراحل دریافت نماد اعتماد الکترونیک به صورت کامل شرح داده شد و در این بخش برخی نکات مهم در رابطه با نحوه دریافت نماد الکترونیک را بررسی می کنیم که لازم است به عنوان یک متقاضی یا مدیر سایت حتما این مراحل را بدانید.
ابتدا بدانید که با کمک اینماد احتمال کلاهبرداری و سوء استفاده کاهش می یابد و مشتریان نیز می توانند با خیالی آسوده از وبسایت شما خرید خود را انجام دهند. بنابراین اکر به فکر راه اندازی کسب و کار اینترنتی هستید این نکته را بدانید که دریافت اینماد باید در اولویت کارهای شما قرار بگیرد.
همچنین باید توجه کنید قبل از دریافت نماد اعتماد الکترونیک به صورت رسمی و قانونی اجازه قرار دادن نماد آن را در سایت خود ندارید و هرگونه استفاده از آن بعنوان جعل به شمار می آید و پیگرد قانونی دارد.
در صورتی که شما دارای وبسایت اطلاع رسانی و خبری هستید که هیچ گونه معامله ای در آن صورت نمی گیرد نیازی به دریافت اینماد ندارید، اما صاحبان وبسایت های فروشگاهی که دارای کسب و کار آنلاین هستند حتما لازم است نسبت به اخذ اینماد اقدام کنند هرچند که وبسایت آن ها کوچک و نوپا باشد.
به عنوان مثال کسب و کارهای زیر از جمله مواردی هستند که حتما لازم است اینماد دریافت کنند در غیر این صورت اعتماد مشتریان سخت و پیشرفت آن ها نیز محدود می شود:
- کسب و کارهای کوچک که فروش یا ارائه خدمات به صورت آنلاین دارند.
- کسب و کارهایی که در شبکههای اجتماعی و پیامرسانهای مجاز فروش و ارائه خدمات دارند.
- اتباع خارجی که پروانه معتبر کار را دارند و همچنین نسبت به دریافت کد فراگیر اقدام کرده اند.
- وبسایتهایی که متعلق بع دستگاهها و نهادهای دولتی و ملی می باشد.
- تمامی اشخاص حقیقی که کسب و کار خود را راهاندازی کردهاند.
لازم به ذکر است که دریافت این نماد دارای اهمیت بالایی است و اگر صاحب کسب و کاری هستید که یا محصول و یا خدماتی را ارائه می کنید، حتما باید نماد اعتماد الکترونیک را داشته باشید.
پلمپ دفاتر تجاری به موجب قوانین مربوط به ثبت شرکتها و موسسات از جمله کارهای ضروری در ابتدای فرآیند ثبت شرکت اجباری است که حتما لازم است برای حفظ امنیت اسناد و اطلاعات مهم شرکتهابه صورت دقیق انجام شود بنابراین بهتر است در رابطه با چگونگی آن از از کارشناسان ثبت دانا مشاوره و راهنمایی و بگیرید.
تمدید اینماد و میزان اعتبار
پس از دریافت اینماد لازم است بدانید این نماد تنها تا دو سال اعتبار دارد و پس از گذشت این زمان مجددا باید نسبت به تمدید اعتبار آن اقدام کنید؛ همانطور که در تمدید برند نیز برای تمدید اعتبار برند لازم است مجموعه اقدامات و مراحلی را انجام دهیم در رابطه با تمدی اینماد نیز طی مراحل مشخصی می توان مجددا این مجوز را برای وبسایت خود تمدید کنید و بهتر است تمدید اینماد را دو هفته قبل از به پایان رسیدن زمان دو ساله آن انجام دهید.
شکایت از نماد اعتماد الکترونیک
این امکان وجود دارد که وبسایت هایی که اینماد نیز دریافت کرده اند تخلفاتی انجام دهند که در این صورت خریدار می تواند با مراجعه به وبسایت اینماد و انتخاب گزینه شکایت از کسب و کار در نهایت شکایت خود را ثبت کند.
انواع تخلفات اینماد
به طور کلی شکایتهای که از اینماد ثبت شده و تخلفات به دو دسته تقسیم میشود:
- شکایت و تخلف های مربوط به تعهدات فرد؛ مواردی از جمله، عدم تحویل کالا، عدم بازگرداندن وجه و …را شامل می شود.
- شکایاتی که علاوه بر عدم تعهدات فروشنده، تخلفاتی نیز از سوی فروشنده، مانند فروش محصول با قیمت بالاتر از ارزش آن، فروش کالای تقلبی به جای اورجینال و …
در چه صورت اینماد سلب و غیرفعال می شود؟
تمامی کسب و کارهای الکترونیکی می توانند از طریق پنل کاربری خود تمامی تخلفات صورت گرفته را در وبسایت اینماد مشاهده کنند و در جهت رفع آن بکوشند اما در صورتی که نسبت به تخلفات و شکایت هایی که از جانب خریداران ثبت شده است بی تفاوت باشید در نهایت اینماد وبسایت باطل شده و نمی توانید در وبسایت خود به آن اشاره کنید.
چه وبسایت هایی میتوانند برای دریافت اینماد اقدام کنند؟
اولین شرط برای دریافت اینماد داشتن وبسایت فروشگاهی است، بنابراین هیچ اهمیتی ندارد شما در وبسایت خود فروش میخ دارید یا تلویزیون در هر صورت وبسایت شما فروشگاهی است و می توانید برای دریافت اینماد اقدام کنید و همچنین در صورتی که وبسایت شما فروشگاهی نباشد بخواهید برای دریافت اینماد اقدام کنید درخواست شما رد شده و اینماد به شما تعلق نمی گیرد.
کلام آخر
امروزه تعداد کسب و کارهای اینترنتی افزایش رفته است و به همان نسبت تعداد افرادی که به دنبال کلاهبرداری و فریب مشتریان هستند نیز بالا رفته است، بنابراین بهتر است با استفاده از روش ها و قوانینی که تعیین شده است برای جلب اعتماد مشتریان خود تلاش کنیم تا در نهایت بتوانیم میزان فروش بالایی را تجربه کنیم و کسب و کار خود را گسترش دهیم. از جمله این روش ها ثبت علامت تجاری، ثبت شرکت و اخذ اینماد است.
از این رو در این مطلب تلاش شد تا صفر تا صد شرایط و مدارک دریافت اینماد به صورت کامل همراه با تمامی حزئیات به صورت دقیق بررسی شود تا در صورتی که صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید حتما در اولین زمان ممکن نسبت به دریافت اینماد اقدام کنید.
همچنین برای دریافت نماد می توانید از کارشناسان مجموعه ثبت دانا کمک بگیرید یا تمامی مراحل دریافت نشان را به کارشناسان واگذار کنید که در کوتاهترین زمان ممکن و با حداقل هزینه نشان مورد نظر را دریافت می کنند. همچنین در صورتی که در تهران حضور دارید می توانید از خدمات ثبت شرکت در محل یا دیگر خدمات مجموعه ثبت دانا در محل کار یا زندگی خود استفاده کنید.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید!