ثبت شرکت با مسئولیت محدود
اگر میخواهید ثبت شرکت با مسئولیت محدود انجام دهید می توانید این کار را به شرکت ثبت برند دانا بسپارید که در کوتاه ترین زمان ممکن با بهترین خدمات حقوقی ثبت شرکت را برایتان ثبت کنند.
✔️شرکت ثبت دانا پایین ترین قیمت در ارائه ی تمام خدمات و مشاوره جامع رایگان 24ساعته دارد.
✔️برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود نیاز به حضور شما در شرکت ثبت دانا نیست و قرارداد برایتان ارسال می شود و شما می توانید به صورت غیرحضوری و معتبر ثبت شرکت خود را انجام دهید.
✔️صفر تا صد کار توسط شرکت ثبت دانا انجام می شود و مبلغی که در ابتدا اعلام می کنیم مبلغ نهایی کار است و وسط کار مبلغی اضافه نمی شود.
✔️از لحظه ی ثبت شرکت مسئولیت محدود تا انتهای کار تیم حرفه ای ثبت دانا در کنار شما خواهند بود.
✔️بعد از اتمام کار تا 1 سال مشاوره و پشتیبانی رایگان برای شما انجام می شود.
✔️تمام اقداماتی که بعد از ثبت شرکت با مسئولیت محدود لازم است توسط نیروهای ثبت دانا صورت می گیرید.
✔️در مشاوره تخصصی و رایگانی که داریم با توجه به شرایط شما بهترین نوع ثبت شرکت مسئولیت محدود که از نظر قیمت برایتان مقرون به صرفه باشد، به شما معرفی می شود.
برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود به صورت غیرحضوری همین حالا با شماره های زیر تماس بگیرید.
✔️شماره تماس برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود📞
خط ویژه
☎️ 02188768006
☎️ 09126268459
☎️ 02188759248
☎️ 02188759249
اگر میخواهید میتوانید به دفتر شرکت ثبت برند به آدرس زیر مراجعه کنید.
✔️آدرس دفتر شرکت ثبت دانا
📍تهران- خ سهروردی شمالی- خ شهید دکتر قندی غربی (پالیزی غربی)- ساختمان اداری 125- پلاک 69 -طبقه 6 – واحد 22
انواع شرکتها
- شرکت سهامی
- شرکت با مسئولیت محدود
- شرکت تضامنی
- شرکت مختلط سهامی
- شرکت مختلط غیرسهامی
- شرکت نسبی
- شرکت تعاونی تولید و مصرف
اگر شما هم گرفتهاید که فعالیت تجاری و کسب و کار خود را رسمی کنید و به صورت قانونی به کار خود ادامه دهید این مقاله به شما کمک میکند. حتما با مزایای ثبت شرکت آشنایی دارید و میدانید که ثبت شرکت برای شما سوددهی دارد و با ثبت شرکت است که شخصیت و وجه شرکت شما رسمیت قانونی پیدا میکند و میتوان گامهای بلندتری در راه رسیدن به اهداف برداشت.
در هر زمینه و هرنوع کسب و کار اعم از تولیدی، خدماتی، آموزشی، بسته بندی، پخش، استخراج. اکتشاف پیمانکاری و عمرانی، بازرگانی و… با ثبت شرکت میتوانید به فعالیت خود اعتبار قانونی بدهید و شماره ثبت داشته باشید. شرکت مسئولیت محدود یکی از رایجترین انواع شرکت میباشد که در ایران و کلان شهرها بالاترین آمار و میزان ثبت و متقاضی برای ثبت این نوع شرکتها را دارد.
ثبت این نوع شرکت به این دلیل که فرایند سادهای دارد و به نفرات یا شرکاء زیادی نیاز ندارد و هم چنین نیاز به بازرس و ناظر ندارد همواره مورد توجه کارآفرینان و اشخاص میباشد. خصوصا اشخاصی که به تازگی یا برای اولین بار میخواهند وارد بازار کسب و کار شوند، معمولا به دنبال سادهترین راه یا به قولی به دنبال بی دردسرترین راه ممکن برای رسمی کردن یا قانونی کردن فعالیت تجاری و کسب و کار خود میباشند.
به همین دلیل این نوع شرکت نسبت به دیگر انواع شرکتها بیشتر مورد توجه بوده است.
در این مقاله سعی داریم که مراحل ثبت شرکت مسئولیت محدود و چگونگی ثبت این نوع شرکت را مطابق آخرین بخشنامهها و آیین نامهها به اطلاع شما برسانیم.
شرایط ثبت شرکت مسئولیت محدود
- همانطور که میدانید شرکت مسئولیت محدود به حداقل نفراتی که نیاز دارد 2نفر میباشد. تعداد بیشتر از 2 نفر هم میتوانند باشند اما کمتر از آن امکان پذیر نیست. این 2نفر میبایست بالغ و رشید باشند یعنی بالای18 سال سن داشته باشند. البته در این مورد استثنائی به نام شرکت تک مدیره وجود دارد که بعدا و در مقاله ای جدا مفصلا در رابطه با آن صحبت خواهیم کرد.
- حداقل سرمایه ای که نیاز هست داشته باشیم تا بتوانیم شرکت با مسئولیت محدود ثبت کنیم صدهزار تومان میباشد که این مبلغ به صورت آورده نقدی میباشد و سرمایه ای که شخص دارد سهم الشرکه نامیده میشود هر چند که شرکت مسئولیت محدود سرمایه غیرنقدی هم میتواند داشته باشد.
در مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود نیاز به مدرک تحصیلی خاصی نمیباشد. ثبت شرکت مسئولیت محدود نیاز به مجوز خاصی ندارد مگر موضوع فعالیت شرکت به صورتی باشد که نیازمند اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح باشد .
قبلا در یکی از مراحل ثبت شرکت مسئولیت محدود اخذ گواهی عدم سوء پیشینه از پلیس+10 و داشتن کپی برابر اصل دفترخانهای کارت ملی و شناسنامه هیئت مدیره لازم و ضروری بود .هر کدام از شما احتمالا حتی برای یکبار هم که شده تجربه گرفتن سوء پیشینه را داشتهاید. میدانیم که برای گرفتن سوء پیشینه حداقل 14 روز و حداکثر یک ماه باید صبر میکردیم تا گواهی برای ما ارسال میشد و همین مرحله باعث تاخیر در انجام ثبت شرکت میشد. گرفتن سوء پیشینه پروسه ثبت شرکت را زمان بر میکرد چرا که شخص میبایست این کار را انجام میداد و از این لحاظ تفاوتی بین شرکت با مسئولیت محدود و شرکت سهامی خاص نبود و در واقع گواهی سوء پیشینه جزء مدارک الزامی برای ثبت شرکت بود.
اما در یکی دو سال گذشته با اجرایی شدن استعلام بر خط دیگر نیازی به گرفتن سوء پیشینه نمیباشد.در واقع گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه در شروع کسب و کار و ثبت شرکت به صورت الکترونیکی استعلام آنلاین میباشد و این موضوع به این معنا نمیباشد که افراد دارای محکومیت کیفری موثر به راحتی بتوانند شرکت ثبت کنند و به عضویت در هیئت مدیره ی یک شرکت درآیند.
در واقع این موضوع و استعلام این گواهی به صورت آنلاین هم زمان با ثبت شرکت انجام میشود و اگر فرد دارای محکومیت کیفری باشد در همان ابتدا سامانه ی هوشمند ثبت شرکتها اجازه تایید نهایی و درخواست ثبت را نمیدهد.
تا یکماه گذشته پس از تکمیل مدارک یعنی
- داشتن حداقل 2 نفر عضو
- نشانی محل
- اعلام میزان سرمایه
- انتخاب 5 اسم به ترتیب اولویت
- تعیین موضوع
و سپس تنظیم اساسنامه، شرکتنامه، تقاضانامه، ابلاغیه تایید نام و امضای این اوراق توسط اعضای شرکت و ارسال مدارک از طریق پست به اداره ثبت شرکتها که برای تهران واقع در آدرس: میرداماد تقاطع میرداماد و مدرس پلاک275 پس از کارشناسی و تایید در صورت نبود نقصی در مدارک شخص معرفی شده جهت امضای ذیل دفاتر و پرداخت هزینههای قانونی نسبت به اخذ آگهی تاسیس شرکت اقدام میکرد.بعد از گرفتن آگهی تاسیس شرکت برای شرکت شماره ثبت و شناسه ملی اختصاص داده میشد. به این معنی که پس از این مرحله شرکت به رسمیت شناخته شده و دارای شخصیت حقوقی میشد.
بعد از گرفتن آگهی تاسیس شرکت نوبت به چاپ آگهی و درج در روزنامه ی رسمی کشور (آدرس روزنامه رسمی کشورwww.rrk.ir) و پس از آن درج در یکی از روزنامههای رسمی کثیرالانتشار به نشانی… میرسید.
بعد از ثبت شرکت مسئولیت محدود و درج در روزنامههای رسمی و کثیرالانتشار، شرکت تا 2 ماه فرصت داشت که نسبت به گرفتن کد اقتصادی و تشکیل پرونده مالیاتی اقدام کند و بعد از کد اقتصادی در خصوص گرفتن گواهی ارزش افزوده و بعد از آن نسبت به دریافت کد کارگاهی در خصوص بیمه تامین اجتماعی اقدام کند که این پروسه تقریبا 3 الی 4 ماه زمان میبرد .یعنی یک شخص برای اینکه شرکت خود را به ثبت رسانیده و بتواند کد اقتصادی بگیرد و … حداقل 50روز و حداکثر 80روز زمان نیاز داشت و این بر خلاف بسیاری از کشورها روند کندی داشت.
درعصر نوین و به دنبال حمایت از تولیدات داخلی و جذب سرمایههای داخلی که بیشتر نتیجه تحریمهای اقتصادی اخیر بوده، تغییراتی مثبت در این زمینه اتفاق افتاد که نتیجه آن هم تشکیل و شکلگیری واحد و پنجره کسب و کار در اتاق بازرگانی مراکز استان از جمله تهران میباشد. در استانهای تهران ، اصفهان ، شیراز مشهد و تبریز واحد کسب و کار جدید به وجود آمده که باعث تسریع در روند تاسیس شرکت بامسئولیت محدود شده است .
به این صورت که اشخاصی که متقاضی ثبت شرکت در تهران و 4 استان دیگر میباشند بعد از اینکه از طریق سایت ثبت شرکتها اقدام کرده، اطلاعات سهامداران و هیئت مدیره و موضوعات اساسنامه و فعالیت شرکت را وارد کرده و شماره پیگیری دریافت نموده و درخواست آنها منجر به تایید نام و چاپ اوراق شرکت شد، مدارک را به پست ارسال کرده و به مدت 7 تا 10 روز کاری باید منتظر تایید و آگهی ثبت شرکت باشند.
بعد از اینکه درخواست ثبت شرکت منجر به صدور آگهی شد، شخص اصیل که در ابتدای امر معرفی شده یا در صورتی که شرکت یک وکیل برای خود در نظر گرفته میبایست به محل اتاق بازرگانی واقع در خیابان وزرا مراجعه کرده و در آنجا نسبت به پرداخت هزینههای قانونی و امضای ذیل دفاتر اقدام نماید. در این مرحله و طبق بخشنامههای جدید بعد از آگهی شدن اطلاعات شرکت سریعا به روزنامه ی رسمی ارسال شده و شخص میبایست هم روزنامه رسمی و هم روزنامه کثیرالانتشار خود را پرداخت میکرد.
هم زمان با ثبت شرکت و دریافت شماره ثبت و اختصاص شناسه ملی به شرکت، اطلاعات آن شرکت به نظام مالیاتی و سازمان امور مالیاتی ارسال می شود. به این معنا که در همان ابتدا اطلاعات شرکت به سازمان امور مالیاتی ارسال می شود و برای شرکت پرونده تشکیل میشود و در واقع شناسه ملی شرکت به منزله کد اقتصادی شرکت میباشد و این اقدام گامی مثبت در خصوص فعالیتها بوده و ارزش زمان را محفوظ نگه میدارد.
در مرحله ی ثبت شرکت اطلاعات پیش ثبت نام در سامانه مالیاتی و همچنین مالیات بر ارزش افزوده انجام میشود و هم زمان با ثبت شرکت کد رهگیری به موبایلی که به نام مدیرعامل شرکت میباشد و در زمان ثبت این شماره در سامانه ثبت شرکتها ثبت شده پیامک میشود و شخص با داشتن کد رهگیری میتواند پرونده الکترونیک خود را در سازمان امور مالیاتی مرتب کرده و سامانه نسبت به اظهارنامههای مالیاتی خود اقدام کند. با داشتن این کد رهگیری میتوان پرونده را در نظام مالیاتی فعال کرده و حتی به راحتی میتوان مبلغ نیم در هزار سرمایه اولیه خود را که به عنوان مالیات باید پرداخت کند، پرداخت کرد.
دیگر مزیتی که بخشنامه جدید برای متقاضیان ثبت شرکتها دارد ثبت نام بیمه تامین اجتماعی کارکنان اشخاص حقوقی و اخذ کد کارگاهی میباشد.
در واقع یک ارتباط آنلاین بین سازمان تامین اجتماعی و اداره ی ثبت شرکتها ایجاد شده که هم زمان ثبت شرکت توسط افراد اطلاعات شرکت اعم از مدیران و سهامداران و شرکاء شرکت به سازمان تامین اجتماعی ارسال میشود.
مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود
پس از ثبت نام الکترونیکی در سامانه ی ثبت شرکتها و وارد کردن مشخصات افراد اعم از سهامدار و هیئت مدیره و معرفی کردن امضا کننده دفاتر و معرفی وکیل (در صورتی که توسط وکیل پیگیری میشود ) و دریافت کدرهگیری و تایید نام شرکت و چاپ دو نسخه از اساسنامه، شرکتنامه، تقاضانامه، صورتجلسه هیئت مدیره و صورتجلسه موسسین و ابلاغیه تایید نام شرکت مدارک را ازطریق پست به اداره ثبت شرکتها میرسانیم و پس از اینکه مدارک ثبت به دست کارشناسان اداره ثبت رسید و پرونده نقصی نداشته باشد، باید شخص اصیل یا وکیل پرونده نسبت به امضای ثبت دفاتر پرداخت حق التمبر و چاپ آگهی تاسیس اقدام نماید .
یکی دیگر از مراحل ثبت شرکت که شخص اصیل یا وکیل شرکت در زمان اخذ آگهی در این پنجره های جدید کسب و کار باید انجام دهد آماده سازی مدارک شرکت برای تحویل به سازمان تامین اجتماعی و به دنباله آن بازدید از طرف و سازمان مرکزی و تخصیص کد کارگاهی به شرکت در حال تاسیس میباشد.قبل از این موضوع گام 45 کد اقتصادی و تخصیص شماره اقتصادی به اشخاص 2 ماه زمان میبرد. زمان صرف شده برای شروع یک کسب و کار در کشور از جمله زیر شاخصهای نماگر سهولت انجام کسب و کار است با ارتقا و رشد.
در تاریخ 10 خرداد 99 واحد کسب و کار به توسعه مقام معظم رهبری راه اندازی شد در محل اتاق بازرگانی پنجره واحد شروع کسب و کار با همکاری اتاق بازرگانی تهران و سازمان ثبت و روزنامه رسمی و تامین اجتماعی در اتاق بازرگانی شروع به کار کرد این اقدام در جهت تسهیل امور اداری و تسهیل راه اندازی کسب و کارها بود به دنبال تحریم ها و عدم صادرات نفت و ضعیف شدن اقتصاد کشور اقداماتی در جهت حمایت از تولید داخلی صورت گرفت.
ثبت شرکت در حال حاضر به محض ثبت شناسه ملی به شرکت تعلق میگیرد که شناسه ملی همان کد اقتصادی می باشد.
حذف پروسه کد اقتصادی و الکترونیکی کردن
کد کارگاهی یک عدد 10 رقمی است که به هر کارگاه یا محلی که دارای کارفرما میباشد و بیمه شده در آن کار میکند و مزد و حقوقی دریافت میکند تعلق میگیرد که 3رقم آن نشانگر شعبه 3رقم بعدی نوع فعالیت و 4رقم آن نشانگر کد کارگاهی است.
کد کارگاهی یک شرکت مثل کد اقتصادی که از زمان ثبت شرکت تا انحلال شرکت غیر قابل تغییر است و با تغییر آدرس و نشانی شرکت کد کارگاهی تغییر نمیکند این موضوع در رابطه با اشخاص حقیقی کاملا متفاوت است.
مدارک مورد نیاز برای کد کارگاهی
- آگهی تاسیس و روزنامه ثبت شرکت
- آگهی و روزنامه تغییرات شرکت
- اظهارنامه ثبت شرکت
- کارت ملی و شناسنامه اعضاء شرکت و اجاره نامه رسمی یا سند مالکیت شرکت
- قبض تلفن و تکمیل فرمهای تامین اجتماعی
شرایط اخذ کد اقتصادی شرکت
مراحل ثبت شرکت و شرایط صدور کد اقتصادی برای مودیان مالیاتی تغییر کرده است.
وزیر اقتصاد و دارایی با هدف بهبود کسب و کار و به منظور تسهیل ثبت نام مودیان در سازمان امور مالیاتی مرحله بازدید حضوری مکان استقرار و دریافت فیزیکی مدارک را حذف کرده است.
تمام اطلاعات لازم برای گرفتن کد اقتصادی به شرکتها و اشخاص حقوقی به صورت الکترونیکی از سازمان ثبت شرکتها دریافت و بدون مراجعه حضوری افراد انجام میشود.
هم چنین دیگر گواهی ارزش افزوده صادر نمیشود و ثبت نام سامانه در واقع همان گواهی ارزش افزوده میباشد.
اشخاص حقیقی به محض اخذ پروانه کسب اصناف، اشخاص حقوقی به محض ثبت شرکت در سازمان امور مالیاتی ثبت نام میشوند.
جهت مشاوره با کارشناسان ثبت دانا تماس بگیرید.
مرسی بابت بروزرسانی این مقاله واقعا مفید بود
خوشحالیم که مفید بوده براتون
بسیار عالی و کارامد
چقد مقاله اتون مفید بود سپاس از شما
ممنون بابت مطالب مفیدتون
تشکر از نگارش زیباتون
با سلام بسیار مطالب آموزنده و مفید بود لطفا بفرمایید چگونه می توانیم همکاری داشته باشیم و مدارک لازم چیست؟
سلام ممنونیم که مجموعه ما رو انتخاب میکنید برای ثبت شرکت فقط کپی شناسنامه و کارت ملی نیاز هست لطفا با کارشناسان ما تماس بگیرید
با تشکر از تیم حرفه ای ثبت دانا – به همه توصیه میکنم این تیم حرفه ای رو کنار خودشون حفظ کنند. شما بخشی از منابع انسانی حرفه ای هستید. با تشکر
سلام شما لطف دارید
با سلام ولی بعضی از حوزه های مالیات هنوز روندشون مثل سابق هست درسته ؟
سلام بله تشکیل پرونده هنوز هست