خرید و فروش برند تجاری

امروزه افرادی که محصول آماده ورود به بازار دارند ولی برند و نام تجاری ندارند به آسانی نمی توانند اعتماد مشتریان را به خود جلب کنند، همانطور که می دانید هر برند سابقه و مشخصات محصول را برای مشتری تداعی خواهد کرد،  پس بهتر است یک تولید کننده قبل از ورود محصول به بازار برند خودش را حتما ثبت کند، اما چون ثبت کردن برند پروسه ای طولانی و زمان بر دارد این میزان از اتلاف وقت خسارات مالی جبران ناپذیری را به تولیدکننده خواهد زد، برای جلوگیری از این موارد، تولید کنندگان می‌توانند از راه حل خرید برند آماده یا برند ثبت شده کار خود را تسریع کنند. اینکه گاهی افراد اقدام به ثبت برند می‌کنند و بعد از مدتی آن را برای فروش میگذارند دلایل مختلفی دارد ، مثلا گاهی تولیدکنندگان تصمیم دارند محصولات خود را با چند برند مختلف وارد بازار کنند زیرا فکر میکنند با این روش مشتریان بیشتری را میتوانند به خود جذب کنند، ولی وقتی ایده شان عملی می شود و با مشکلات متعددی روبرو شدند نظرشان تغییر خواهد یافت و ترجیح می دهند فعالیت خود را با یک برند ادامه دهند در این صورت بقیه برندهایی که هزینه و انرژی فراوانی هم برای آنها صرف شده بلااستفاده خواهد ماند، بهترین کار در این زمان از طرف مالک برند، فروش برند تجاری خود به افرادی که به آن نیاز دارند، خواهد بود زیرا علاوه بر جبران مخارج ثبتی خود، به سود قابل ملاحظه‌ای هم خواهد رسید. در ادامه شما را با مراحل و ضوابط خرید و فروش برند بیشتر آشنا خواهیم کرد با ما همراه باشید.

خریدو فروش برند و شرکت

خرید و فروش و یا نقل و انتقال برند و شرکت قانونی می باشد و با رعایت به قوانین مالکیت صنعتی قابل اجرا خواهد بود ، به طور کلی طبق قانون تجارت برند، شرکت  و علامت تجاری مانند یک مال قابل خرید و فروش می باشد زیرا ارزش مالی دارد، هر چند امکان خرید و فروش برند وشرکت باعث شده تا برخی از شرکت ها و سازمان ها از این طریق به درآمد زایی برسند و یا به عنوان یک راه برای شرکت هایی خواهد بود که به هر دلیل دیگر تمایلی به استفاده از یک برند و شرکت خود نخواهند داشت، در این صورت می توانند برند و شرکت خود را با شرایط مشخص و تعریف شده و کاملا قانونی بفروش برسانند و به سود خوبی هم دست بیابند. این کار برای کسی که به برند و شرکت نیاز دارند نیز سود آور خواهد بود زیرا بدون نیاز به اینکه از ابتدا زمان خود را برای شناساندن یک برند و شرکت و یا به شهرت رساندن یک برند صرف کنند از اعتبار یک برند دیگر برای مقاصد تجاری خود استفاده خواهند کرد. خیلی از افراد معتقدند خرید برند های آماده به دلیل آگاهی و شناختی که از این برند ثبت شده وجود دارد و همچنین شهرت کسب شده توسط این برند بسیار مقرون به صرفه است و هیچ گاه دنبال ثبت برند نمی روند.

مراحل خرید و فروش برند و شرکت

مهمترین مرحله در خرید و فروش برند ثبت آن به مالک جدید می باشد، یعنی برند همانگونه که باید به ثبت برسد تا قابل دفاع و حمایت باشد در هنگام انتقال برند نیز باید این موضوع انتقال حتما ثبت شود، باید برای انتقال برند اظهارنامه ای تهیه شود و در آن شماره ثبت اولیه برند، نام و مشخصات مالک قبلی و نام و مشخصان مالک جدید به همراه سایر مدارک به اداره مالکیت معنوی داده شود تا انتقال برند صورت انجام شود. پس از اینکه اداره مالکیت معنوی برند را به نام صاحب جدید ثبت کرد، حتما  این انتقال در روزنامه رسمی و یک روزنامه کثیر الانتشار آگهی داده می شود وبعد از انتشار روزنامه حق استفاده از برند به مالک جدید داده می شود، ثبت انتقال برند دارای شرایط زیر می باشد :

مراحل خرید برند تجاری:

  • _ انتخاب برند
  • _ استعلام وضعیت برند از اداره مالکیت معنوی (باید اعتبار و مشخصات برند به خوبی بررسی شود)
  • _ توافق اولیه خریدار و فروشنده
  • _ عقد قرارداد و تنطیم سند انتقال برند در دفتر خانه اسناد رسمی
  • _ تنظیم سند و انتقال نهایی برند به نام مالک جدید
  • _ آگهی موضوع انتقال برند به نام مالک جدید در روزنامه رسمی و یک روزنامه کثیر الانتشار

مراحل فروش برند تجاری:

  • _ اعلام قصد فروش برند و یا علامت تجاری
  • _ مراجعه به دفتر خانه رسمی برای تنظیم سند انتقال
  • _ استعلام دفتر خانه رسمی از اداره مالکیت معنوی در خصوص شرایط و اعتبار برند و یا علامت تجاری
  • _ انتقال سند قطعی در اداره مالکیت معنوی به نام خریدار
  • _ انتشار موضوع انتقال برند در روزنامه رسمی و یک روزنامه کثیر الانتشار

در ماده 139 قانون ثبت علائم تجاری و اختراعات بیانگر این است که برای خرید و فروش و نقل و انتقال برند و علامت های تجاری باید موضوع انتقال برند بصورت شفاف حتما قید شود و مواردی از قبیل شماره و تاریخ ثبت علامت تجاری ، اسم و نشانی مالک قبلی و جدید و مشخصات وکیل در صورت استفاده از وکیل به همراه طبقات و خدمات برند قابل مشاهده باشد.

مدارک و مستندات مورد نیاز برای خرید و فروش علامت های تجاری:

  • _ مدارک ثبت برند مانند روزنامه رسمی، اظهارنامه و گواهی ثبت علامت تجاری
  • _ کارت ملی و شناسنامه مالک جدید
  • _ کارت ملی و شناسنامه مالک قدیم
  • _ مدارک تعیین کننده رشته فعالیت مالک جدید که باید مرتبط با موضوع برند ثبت شده باشد
  • _ قرارداد و یا صلح نامه تنظیم شده در دفتر خانه اسناد رسمی
  • _ شماره اظهارنامه، ثبت برند و رمز ورود به سامانه
  • _ سند انحصار وراثت برای انتقال قهری
  • _ وکالتنامه وکیل
  • _ رسید پرداخت هزینه های مربوطه
  • _ آماده کردن فرم های مربوط به واگذاری برند که متخصصان تکسفیر در اختیار شما قرار می دهند.
  • _ پرداخت مبلغی بابت انجام امور مربوطه.
  • _ کارشناس قیمت برند را پیشنهاد می دهند.
  • _ فروشنده باید استعلام برند خود را از اداره ثبت برند و مالکیت معنوی اخذ کند و ارائه دهد. در صورت تمایل این مرحله نیز توسط کارشناسان تکسفیر انجام می شود.
  • _ خریدار و فروشنده پس از حضور در دفترخانه، سند صلح تنظیم می کنند و مبلغ توافق شده را رد و بدل خواهند کرد.
  • _ به یاد داشته باشید که موضوعاتی همچون تعداد طبقات، رشته فعالیت برند، طراحی و نوع ثبت داخلی و خارجی برند در تعیین ارزش برند برای خرید و فروش برند نقش دارند.

موسسه حقوقی ثبت دانا برای اجرای صحیح و اصولی مقررات خرید و فروش برند و شرکت از کارشناسان متخصصی برخوردار است که سال ها است این کار را انجام داده اند و تجربه کافی در این زمینه دارند. به این منظور برای خرید و یا فروش برند  و  شرکت خود و انجام مراحل قانونی و قراردادی خود روی تخصص شرکت ثبت دانا حساب کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button